درخواست 40 تن از مقامات رژیم صهیونیستی جهت برکناری نتانیاهو


درخواست 40 تن از مقامات رژیم صهیونیستی جهت برکناری نتانیاهو

شماری از مقامات ارشد سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به رئیس این رژیم خواستار برکناری «فوری» نتانیاهو از قدرت شدند.

درخواست 40 تن از مقامات رژیم صهیونیستی جهت برکناری نتانیاهو

به گزارش راهبرد معاصر، بیش از ۴۰ فرمانده ارشد نظامی سابق رژیم صهیونیستی و برخی از مقامات اطلاعاتی، رهبران تجاری و دیپلمات‌های این رژیم خواستار «برکناری فوری» «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سمت خود شده‌اند.

به گزارش «فاکس نیوز» این افراد در جریان نامه‌ای که خطاب به «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نوشته شده است، استدلال کرده‌اند، نتانیاهو تا زمانی که در مقام نخست‌وزیری و رهبری این رژیم باقی بماند، «خطری آشکار» برای امنیت آن محسوب می‌شود.

در این نامه آمده است: ما به عنوان حامیان کلیدی دفاع از کشور به شدت معتقدیم که نتانیاهو یک تهدید وجودی و همیشگی برای مردم و دولت اسرائیل است و اسرائیل افرادی دارد که می‌توانند «فورا» جایگزین او شوند.

«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، «دان هالوتز» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، «تامیر پاردو» و «دنی یاتوم» روسای سابق موساد برخی از مهم ترین‌ رهبرانی هستند که این نامه را امضا کرده و از برکناری فوری نتانیاهو حمایت کرده‌اند.

این گروه، کابینه نتانیاهو را مملو از وزرای ناکارآمد یا فاسدی عنوان کرده و وی را متهم به تشکیل ائتلافی با «احزاب افراطی» کرده و تاکید کرده‌اند که وی با انجام یک سری اصلاحات قضایی بحث‌برانگیز دموکراسی را در این رژیم تضعیف کرده است.

علاوه بر این، آنها نتانیاهو را متهم کرده‌اند که به خاطر نقص‌های امنیتی این رژیم موجب شکل‌گیری عملیات ۷ اکتبر از جانب حماس شده است و عنوان کرده‌اند، نتانیاهو مسوول اصلی ایجاد چنین شرایطی بوده است.

این نامه همچنین به مقامات امنیت ملی ایالات متحده از جمله «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و اعضای کنگره هم ارسال شد.

امضا کنندگان نامه مذکور، نتانیاهو را به دامن زدن به ناآرامی‌های سیاسی متهم کرده‌اند و همچنین عنوان کرده‌اند که اقداماتش زمینه را برای آسیب رساندن به امنیت این رژیم فراهم کرده است.

پیشتر نیز، جنجال بر سر اصلاحات قضایی نتانیاهو منجر به ناآرامی‌های گسترده‌ای در اسرائیل علیه وی شده و حتی ده‌ها هزار تن از شهروندان به اقداماتش در این زمینه اعتراض کردند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نیز اوایل ماه جاری ضربه‌ای اساسی را به برنامه‌های اصلاحات قضایی نتانیاهو وارد کرده و اجرای این قوانین را منوط به آغاز دوره جدید کنست یا همان پارلمان این رژیم کرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)