حمله به نظامیان آمریکایی در خاک اردن تکذیب شد


حمله به نظامیان آمریکایی در خاک اردن تکذیب شد

بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر حمله به پایگاه این کشور در داخل خاک اردن، سخنگوی دولت «امان» گفت که این حمله به پایگاه التنف صورت گرفته که در خاک سوریه قرار دارد.

بر خلاف روایتی که آمریکایی‌ها از حمله به نیروهای خود داشتند، «مهند مبیضین» سخنگوی دولت اردن رسما خبر داد که هیچ حمله‌ای به نظامیان آمریکایی در خاک اردن صورت نگرفته است.

سخنگوی دولت اردن همچنین به شبکه خبری «المملکه» گفت که در این حمله، پایگاه التنف هدف قرار گرفته است. این پایگاه در داخل خاک سوریه قرار دارد و مقر نظامیان آمریکاست.

مقام‌های نظامی آمریکا امشب گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در اردن کشته و دست‌کم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

حمله به نظامیان آمریکایی در خاک اردن تکذیب شد

مقاومت عراق بعد از ظهر امروز طی بیانیه‌های اعلام کرد که پایگاه‌های الشدادی، الرکبان و التنف را در سوریه هدف حملات خود قرار داده است. طبق این بیانیه، تاسیسات دریایی زولون در سرزمین‌های اشغالی از اهداف دیگر مقاومت عراق بوده است.

گروههای مقاومت در واکنش به حمایتهای آمریکا از تداوم جنگ غزه، همچنان در حال هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه هستند و تأکید دارند که تا اخراج کامل آمریکا از عراق و منطقه، قطعا به این حملات ادامه خواهند داد.

منابع خبری ساعتی پیش گزارش دادند که پایگاه نظامیان آمریکا در شمال شرق شهر المالکیه واقع در استان الحسکه، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. این پایگاه در شمال شرق سوریه قرار دارد.

این منابع همچنین گفتند که پایگاه عین الاسد که مقر نظامیان آمریکایی در غرب عراق است، با پهپاد هدف قرار گرفت.

یک منبع امنیتی گفت که پایگاه عین الاسد با پهپادهای انتحاری هدف قرار گرفته است و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره حجم خسارات و تلفات احتمالی در دست نیست.

نیروهای مقاومت، شامگاه روز گذشته، چهار پایگاه آمریکا را در سوریه و عراق هدف قرار دادند. پایگاه نظامیان آمریکایی واقع در روستای الخضراء در نزدیکی میدان نفتی العمر، پایگاه عین الاسد، میدان گازی «کونیکو» و روستای «خربه عدنان» واقع در استان الحسکه، چهار پایگاه مذکور هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی