روسیه جنگ جهانی سوم راه می‌اندازد


روسیه جنگ جهانی سوم راه می‌اندازد

زلنسکی گفته اگر حملات روسیه با حمایت‌های متحدان غربی کی‌یف متوقف نشود، نگران است که درگیری اوکراین به جنگ جهانی سوم بدل شود.

ولودیمیر زلنسکی ، رئیس جمهوری اوکراین همچنین هشدار داد اگر روسیه به یک کشور عضو ناتو حمله کند، این سر آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وی افزود: برای من مشخص است که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از این خطر آگاه است.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی‌زبان ARD همچنین به برلین تاکید کرد تا از قدرت اقتصادی خود برای جمع آوری کمک بیشتر از شرکای اتحادیه اروپا برای اوکراین در مواجهه با روسیه استفاده کند چون کمک نظامی از آمریکا به دلیل مخالفت جمهوری خواهان کنگره احتمالا متوقف می‌شود.

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه گفت:‌ انفعال آمریکا یا نبود حمایت می‌تواند یک نشانه بد باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برلین نقش پررنگ‌تری را در این مورد خواهد داشت اگر که کمک‌های آمریکا متوقف شود، گفت: آلمان می‌تواند اتحادیه اروپا را مدیریت کند. بسیاری از کشورها روابط مهم اقتصادی با برلین دارند و اقتصاد آنها به تصمیمات برلین ربط دارد چون آلمان یک اقتصاد قوی است.

زلنسکی همچنین ناامیدی خود را بابت امتناع آلمان در تامین موشک‌های کروز «تاروس» به اوکراین ابراز کرد و گفت: آلمان در نخستین اقدام روسیه در کنترل کریمه آنطور که باید عمل نکرد. واکنش ضعیف غرب به حمله مسکو به کریمه در سال ۲۰۱۴ باعث شد تا روسیه به خود این جرات را بدهد که در ۲۰۲۲ به کی‌یف حمله کند و مسئولیت این ضعف، بر عهده آلمان است.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین ادامه داد: این فقط مربوط به اولاف شولتس نیست بلکه تمامی سران اروپایی و آمریکا را نیز شامل می‌شود.

روسیه جنگ جهانی سوم راه می‌اندازد

این گفته‌ها در حالی مطرح شده که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنان خواهان تداوم کمک‌ها به اوکراین به شکل تسلیحات مهم و کمک‌های مالی است اما یک بسته کمک مالی که قرار بوده به اوکراین اختصاص یابد توسط جمهوری خواهان در کنگره متوقف شده است.

زلنسکی همچنین گفته که این مساله به این معنا نیست که جمهوری خواهان به طور تمام و کمال مخالف حمایت از کی‌یف در نبرد با روسیه هستند و اوکراین از سوی گروه‌های مختلف سیاسی آمریکایی حمایت می‌شود: جمهوری خواهانی هستند که از اوکراین حمایت نمی‌کنند اما اکثریت زیادی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان حامی ما هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)