بورس امروز/ ریزش 8 هزار واحدی شاخص بورس در روز پرش دلار و سکه


بورس امروز/ ریزش 8 هزار واحدی شاخص بورس در روز پرش دلار و سکه

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بیش از 7 هزار واحد ریزش کرد.

بورس امروز/ ریزش 8 هزار واحدی شاخص بورس در روز پرش دلار و سکه

نگاهی به معاملات امروز بازار سهام نشان می‌دهد شاخص‌های بورسی پس از دو روز صعودی در روز جاری منفی شده‌اند. به این ترتیب شاخص کل با نزول خود در بورس امروز بازدهی مثبت دو روزه خود را از دست داد. ریسک‌های سیاسی که از شب گذشته در منطقه بالا گرفته، امروز بازار سهام را در لبه پرتگاه قرار داد.

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هفت هزار و 733 واحدی که معادل 0.36 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 120 هزار واحدی ایستاد.

با این حال، نزول قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام شدت کمتری داشت؛ به طوری که میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز هزار و 784 واحد که معادل 0.24 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 738 هزار و 652 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری ، حجم معاملات را هشت میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و 506 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ریزش بازار سهام در حالی رقم خورد که امروز قیمت دلار به 57 هزار و 500 تومان رسیده و نسبت به روز گذشته دو هزار تومان رشد داشته است.

بورس امروز/ ریزش 8 هزار واحدی شاخص بورس در روز پرش دلار و سکه

ورود و خروج پول حقیقی

بر خلاف روند روز گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 392 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، خروج سنگین 401 میلیارد تومانی پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است. به این ترتیب در سه روز گذشته مجموعا 1.4 همت پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم ثشاهد، کرومیت و ثبهساز بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، شگستر و ثبهساز به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

زشگزا با افزایش 6.96 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، زماهان نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد. نکته‌ای که باید در رابطه با معاملات زشگزا اشاره کرد این است که زشگزا طی چهار روز معاملاتی گذشته بیشتر از 26 درصد رشد کرده است.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شگستر، حکشتی و حفاری تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کرومیت، شگستر و زشگزا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خاور، ثغرب و ثمسکن خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های غنیلی، کسرام و جم رقم خورد. همچنین قشهد در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بپاس بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟