حماس: آماده پاسخ‌گویی در دادگاه بین‌المللی کیفری هستیم


حماس: آماده پاسخ‌گویی در دادگاه بین‌المللی کیفری هستیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که این جنبش آماده است تا با شاهدان در دادگاه کیفری بین المللی حاضر شود و هرگونه مسئولیت قضایی علیه هر یک از اعضای خود را بر عهده بگیرد.

حماس: آماده پاسخ‌گویی در دادگاه بین‌المللی کیفری هستیم

به گزارش راهبرد معاصر، «ابو مرزوق» افزود که حماس آمادگی دارد تا در دادگاه کیفری بین المللی حضور یابد و هرگونه مسئولیت قضایی علیه اعضای خود را بر عهده بگیرد، به شرط آنکه یک محاکمه عادلانه و جامع در خصوص فعالیت‌های حماس به عنوان یک جنبش آزادی بخش صورت گیرد.

وی با طرح این پرسش که آیا رژیم صهیونیستی نیز برای این کار آماده است؟ تصریح کرد: حماس سال‌ها در معرض تهمت‌ها و جرم انگاری دولت‌ها و رهبران غربی بود و حملات و دروغ‌های گمراه کننده و ادعا‌هایی مبنی بر تروریستی بودن را تحمل کرده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ادامه داد: فلسطینیان ۱۵ سال پیش حماس را انتخاب کردند، آن هم در عملیاتی که «جیمی کارتر» ناظر بین المللی و رئیس جمهور آن زمان، آن را کامل‌ترین و عادلانه‌ترین عملیاتی که تاکنون دیده است، توصیف کرد و این جنبش همچنان و به همان کیفیت به ملت فلسطین خدمت می‌کند.

ابومرزوق در خصوص محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری هم افزود: دفاع رژیم اسرائیل در برابر طرح دعوی آفریقای جنوبی پر از تحریف و دروغ‌های آشکار بود.

وی اضافه کرد: حماس از سال ۲۰۱۵ پذیرفته که با تحقیقات دادگاه جنایی بین المللی در مورد اسرائیل و جنبش‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس، همکاری کند، اما تل‌آویو این کار را نکرد و حماس از سال ۲۰۱۵ بار‌ها تمایل خود را برای حضور در دادگاه ابراز کرده در صورتی که حکم آن بر اساس ادعا‌های بی اساس نباشد، بلکه بر اساس ادله و حقیقت باشد، اما رژیم صهیونیستی چنین کاری نکرده است.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ما قاطعانه ادعا‌هایی که رسانه‌های همسو با رژیم صهیونیستی و حامیانش به ما نسبت دادند را رد می‌کنیم و آماده دفاع از خود هستیم، اما آیا تل‌آویو آماده است از لفاظی دست بردارد و بر اساس شواهد صحبت کند و عواقب آن را هرچه باشد بپذیرد؟

جمعه گذشته، دیوان بین المللی دادگستری به رژیم اسرائیل دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل کشی علیه فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، که مورد استقبال فلسطینی‌ها قرار گرفت، در حالی که تصمیم دادگاه شامل بند آتش بس نبود. اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مخالفت با حکم دادگاه کیفری بین المللی گفت که به جنگ غزه ادامه می‌دهیم، ضمن آن که از ما خواسته نشده که آتش بس را متوقف کنیم./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو