قطر قرارداد 15 ساله عرضه گاز با یک شرکت آمریکایی امضا کرد


قطر قرارداد 15 ساله عرضه گاز با یک شرکت آمریکایی امضا کرد

امروز (دوشنبه) قطر انرژی و شرکت آمریکایی اکسلریت انرژی یک قرارداد ۱۵ ساله، عرضه گاز را امضا کردند.

قطر انرژی و شرکت آمریکایی اکسلریت انرژی در روز دوشنبه یک قرارداد ۱۵ ساله برای عرضه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال امضا کردند.

به گزارش تسنیم، قطر انرژی و شرکت آمریکایی اکسلریت انرژی در روز دوشنبه یک قرارداد ۱۵ ساله برای عرضه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال امضا کردند. این حجم از گاز از ژانویه ۲۰۲۶ به مدت ۱۵ سال به بنگلادش تحویل داده می‌شود.

این قرارداد جدیدترین قرارداد شرکت دولتی قطر انرژی با شرکای اروپایی و آسیایی خود است که مربوط به پروژه توسعه میدان شمالی می‌شود. انتظار می‌رود این میدان تولید گاز طبیعی مایع قطر را تا ۲۰۲۷ به ۱۲۶ میلیون تن در سال برساند. این رقم در حال حاضر برابر با ۷۷ میلیون تن در سال است.

قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در دنیاست، همین حالا هم بزرگ‌ترین عرضه‌کننده این محصول به بنگلادش به حساب می‌آید.

سعد الکعبی، رئیس شرکت قطر انرژی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این قرارداد جدید بیش از پیش رابطه ما با اکسلریت را مستحکم کرده و از نیاز‌های انرژی بنگلادش و تلاش این کشور برای توسعه بیشتر اقتصاد حمایت می‌کند».

الکعبی ماه گذشته گفته بود قطر انرژی به‌زودی قرارداد‌های بلند مدت عرضه گاز طبیعی در آسیا و اروپا امضا می‌کند.

این شرکت قطری اعلام کرد اکسلریت ۸۵۰ هزار میلیون تن در سال گاز طبیعی مایع در ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ و بعد یک میلیون تن در سال از ۲۰۲۸ تا ۲۰۴۰ خریداری خواهد کرد. این محموله‌ها به ذخایر شناور در بنگلادش منتقل می‌شوند.

مقامات شرکت اکسلریت هم در ماه سپتامبر اعلام کرده بودند این شرکت در حال مذاکرات پایانی برای عرضه بلند مدت گاز طبیعی مایع بنگلادش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو