سامانه جدید بارشی اوایل امشب وارد کردستان می‌شود


سامانه جدید بارشی اوایل امشب وارد کردستان می‌شود

معاون توسعه پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی جدید از امشب (دوشنبه) وارد استان شده و فعالیت آن تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

علی پناهی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می دهد هوای استان تا عصر امروز نسبتا پایدار است و از اوایل امشب بتدریج بارش پراکنده برف و باران از غرب استان(مریوان و بانه) آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بعضی ساعات بارش برف و باران(عمدتا برف)در سطح استان روی خواهد داد، گفت: بیشترین فعالیت سیستم بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه است که با توجه به ریزش هوای سرد از عرض های بالاتر، عمدتا بصورت برف خواهد بود.

معاون توسعه پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی کردستان یادآور شد: در سه روز آینده میانگین دمای هوای شبانه روز استان حدود ۲ تا سه درجه افزایش پیدا می کند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا