نخست وزیر گرجستان استعفا داد


نخست وزیر گرجستان استعفا داد

ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر گرجستان امروز (دوشنبه) طی بیانیه‌ای از سمت خود استعفا کرد و گفته می‌شود نخست وزیر جدید هم‌حزبی وی از رویای گرجستان باشد.

نخست وزیر گرجستان استعفا داد

به گزارش راهبرد معاصر؛ گاریباشویلی اعلام کرد که می‌خواهد به جانشین خود زمان بدهد تا برای انتخابات پارلمانی ماه اکتبر آماده شود.

وی افزود: به جای نخست وزیری، رهبری حزب حاکم رویای گرجستان به او پیشنهاد شده است؛ اقدامی که به گفته او در کنگره این حزب مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رسانه‌های گرجستان، از جمله کانال‌های تلویزیونی وابسته به دولت و احزاب مخالف، ایراکلی کوباخیدزه، رهبر فعلی حزب رویای گرجستان را گزینه نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرده‌اند.

کورنلی کاکاچیا، مدیر اندیشکده انستیتوی سیاست گرجستان گفت که با تغییر نخست وزیر، تغییری در سیاست‌های این کشور ایجاد نخواهد شد. وی اعتقاد دارد این تغییر تنها به تقویت حزب حاکم کمک کرده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رویای گرجستان محبوب‌ترین حزب این کشور است، ولی در انتخابات سال ۲۰۲۰ اکثریت نمایندگان پارلمان را از دست داد.

حزب رویای گرجستان طرفدار عضویت در اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که بین مردم این کشور نیز طرفداران زیادی دارد. / رویترز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان