پوتین و لوکاشنکو برنامه توسعه دولت متحد تا سال 2026 را امضا کردند


پوتین و لوکاشنکو برنامه توسعه  دولت متحد  تا سال 2026 را امضا کردند

ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهور روسیه و بلاروس فرمانی را در مورد دستورالعمل های اصلی اجرای مفاد معاهده ایجاد "دولت متحد" برای سال های 2024-2026 امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، طرفین پس از نشست شورای عالی دولتی کشور متحد که امروز در سن پترزبورگ برگزار شد، اسنادی را امضا کردند.
هفته گذشته، دیمیتری مزنتسف، وزیر امور خارجه "دولت متحد"، گفت که برای توسعه این فرمان، برنامه‌های دولت در زمینه‌های مختلف تدوین می‌شود؛ یکی از ویژگی‌های برنامه سه ساله این است که توسط معاونان نخست‌وزیر تصویب می‌شود. به گفته وی، این امر امکان پاسخگویی سریعتر به چالش های زمانه و شرایط زندگی اقتصادی دو کشور و همچنین ایجاد تعدیل را فراهم می کند.
پوتین و لوکاشنکو همچنین قطعنامه ای را در مورد ایجاد یک شرکت رسانه ای دولت متحد، قطعنامه ای در مورد حل و فصل مسائل مربوط به مالکیت دولت متحد، فرمانی در مورد اجرای یک سیاست صنعتی واحد و قوانین تأیید تولید محصولات را به امضا رسادند.
سران کشورها همچنین قطعنامه‌ای درباره راهبرد توسعه علمی و فنی کشور اتحادیه تا سال 2035، قطعنامه‌ای در مورد نوسازی و توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن و قطعنامه‌ای درباره اعطای جوایز دولتی اتحادیه در زمینه ادبیات و هنر در دوره 2023-2024 امضا کردند.
علاوه بر این، دو رهبر قطعنامه هایی را در مورد سازماندهی و برگزاری رویدادهایی به مناسبت هشتادمین سالگرد آزادی بلاروس از اشغالگران نازی و برگزاری رویدادهایی در سال 2024 به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد امضای معاهده ایجاد اتحادیه امضا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی