افزایش سرطان در کشور با رشد جمعیت سالمند


افزایش سرطان در کشور با رشد جمعیت سالمند

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، از افزایش ابتلا به سرطان به دنبال رشد جمعیت سالمندی در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، کوروش اعتماد، در همایش علمی کشوری برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان و روده بزرگ، گفت: موضوع پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان جز اولویت‌های کاری مراقبین سلامت است.

وی با اشاره به اینکه سرطان یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در کشور است، اظهار داشت: پیشگیری از سرطان می‌تواند از طریق ترویج سبک زندگی سالم، غربالگری و آموزش انجام شود. همچنین تشخیص زودهنگام سرطان نیز می‌تواند به افزایش شانس بقا و بهبودی بیماران کمک کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در ادامه به تشریح برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پرداخت و تصریح کرد: این برنامه با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور تدوین شده است. این برنامه شامل اقداماتی نظیر غربالگری سرطان پستان و روده بزرگ، آموزش به جامعه و ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی می‌باشد.

اعتماد به موضوع سالمندی کشور اشاره کرد و گفت: با بالا رفتن سن و سالمندی، احتمال ابتلاء به سرطان نیز افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع در سال‌های آتی افزایش سرطان را در بر خواهد داشت.

وی خطاب به مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان برنامه‌های مدون و بررسی و رصد لازم را داشته باشند.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج