پیش‌بینی مهم مورگان استنلی درباره آینده دلار!


پیش‌بینی مهم مورگان استنلی درباره آینده دلار!

مورگان استنلی توضیح داده که هم چین و هم اتحادیه اروپا در حال پیشروی برای جایگزین کردن ارز‌های خود با دلار آمریکا هستند.

بانک مورگان استنلی در تحلیلی به بررسی چالش‌های تداوم هژمونی دلار آمریکا بر اقتصاد جهان پرداخته است.

به گزارش اقتصادنیوز، بانک سرمایه‌گذاری «مورگان استنلی» که یکی از پیشروان جهان در حوزه خود به حساب می‌آید، گزارش جدیدی را منتشر کرده که در آن، آینده دلار آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است. به نوشته واچر گورو، این پیش‌بینی در زمانی انجام شده که گروه بریکس به دنبال پایان دادن به سلطه جهانی دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی است.

مورگان استنلی در این گزارش تهدیدات مربوط به بریکس، ارز‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی، بیت‌کوین و استیبل کوین‌ها را که هدف آن‌ها ریشه‌کن کردن سلطه دلار آمریکا بوده، مورد بررسی قرار داده است.

طبق اعلام این بانک مطرح، علاوه بر گروه بریکس، تعدادی از بازیگران در این عرصه حضور دارند که خواهان پایان دادن ارتباط خود با دلار آمریکا هستند و می‌خواهند پول ملی خود را به ارز برتر تبدیل کنند. این گزارش تأکید می‌کند که دلار آمریکا به شکل فزاینده‌ای در سراسر جهان زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

از گروه بریکس گرفته تا اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا (آسه‌آن)، کشور‌های در حال توسعه به دنبال جایگزینی برای سیستم مالی دلار هستند.

اکوایران در ادامه ترجمه این مطلب اورده است: اندرو پیل تحلیل‌گر مورگان استنلی اعلام کرده: «یک روند واضح در کاهش وابستگی به دلار آمریکا، مشهود است؛ اتفاقی که به‌طور همزمان علاقه به ارز‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین، استیبل‌کوین‌ها و ارز‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی را بیشتر کرده است.»

مورگان استنلی توضیح داده که هم چین و هم اتحادیه اروپا در حال پیشروی برای جایگزین کردن ارز‌های خود با دلار آمریکا هستند.

آقای اندرو پیل توضیح داده: «چین در حال تقویت نقش یوآن در تجارت بین‌المللی است. اتحادیه اروپا به‌طور فعالانه در تلاش است قدرت یورو در تجارت بین‌المللی را بیشتر کند و هدف آن‌ها، ارائه یک جایگزین مناسب برای دلار است.»

این تحلیل‌‎گر مورگان استنلی افزوده: «همچنین به‌طور چشمگیری، رشد اخیر علاقه به دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین، بیشتر شدن حجم استیبل‌کوین‌ها و امید به ارز‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی، در مجموع پتانسیل این را دارند که چشم‌انداز نقش ارز‌های مختلف در مناسبات جهانی را به شکل قابل توجهی تغییر دهند. تسلط دلار آمریکا به عنوان سنگ بنای سیستم مالی بین‌المللی، اکنون در مواجهه با تغییرات ژئوپولیتیکی و کسری بودجه فزاینده ایالات متحده مورد بازنگری قرار گرفته است.»

در پایان، مورگان استنلی پیش‌بینی کرده دلار آمریکا برای حفظ سلطه خود باید با بریکس (پیشروی جنبش دلار زدایی)، ارز‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی، بیت‌کوین و استیبل‌کوین‌ها مبارزه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید