مقامات آمریکایی: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم


مقامات آمریکایی: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از مقامات دولت آمریکا نوشت: در حالی که جو بایدن ‌با فشارهای فزاینده‌ای از سوی تندروهای داخلی برای حمله به ایران مواجه است، ‌مایل به رویارویی مستقیم نظامی با تهران نیست. در این میان به گفته مقامات دولت بایدن گزینه حمله به ایران کمترین احتمال را در این مرحله دارد و ایالات متحده نمی‌خواهد با ایران وارد جنگ شود.

‌بزرگ‌ترین چالش در حال حاضر برای دولت جو بایدن ، ‌رییس‌جمهوری آمریکا ، ‌این است که چگونه به حمله اخیر هواپیمای بدون سرنشین به پایگاه نظامی این کشور و کشته شدن نظامیان آمریکایی در اردن پاسخ دهد. این در حالی است که دولت آمریکا از یک سو با فشار فزاینده جنگ‌طلبان برای مقابله نظامی با ایران روبه‌رو است و از سوی دیگر خواستار جنگ با این کشور و گسترش بحران در منطقه نیست.

ایالات متحده در ماه‌های اخیر چندین حمله به انبارهای تسلیحاتی عراق و سوریه انجام داده است، اما هیچ یک از این حملات، نیروهای مقاومت منطقه را از ادامه مقابله با آمریکا منصرف نکرده است. این نیروها از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه ۱۶۵ بار به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه حمله کرده و ۱۲۰ نظامی آمریکایی را در سراسر منطقه مجروح کرده‌ اند. گفتنی است حمله روز یکشنبه به پایگاه نظامی آمریکا در اردن مرگ‌بارترین حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه از زمان بمباران اَبی گیت (Abbey Gate)‌ بود که منجر به کشته‌شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در روزهای پایانی خروج از افغانستان شد.

سی‌ان‌ان افزود: دولت بایدن می‌تواند تصمیم بگیرد که دوباره به گروه‌های شبه‌نظامی در عراق، سوریه یا هر دو کشور حمله کند. مقامات آمریکایی خاطرنشان کردند که حمله سایبری تهاجمی گزینه دیگر بایدن است. با این حال به گفته مقامات دولت بایدن گزینه حمله به ایران کمترین احتمال را در این مرحله دارد و ایالات متحده نمی‌خواهد با ایران وارد جنگ شود.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، روز دوشنبه تاکید کرد: ما به دنبال درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه نیستیم.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع متعدد دیگر تاکید کرد: هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد ایران حمله مرگبار روز یکشنبه در اردن را هدایت کرده باشد.

مقامات آمریکایی: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم

این در حالی است که تهران نیز دست داشتن در این حملات را به‌شدت رد کرده است. امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق