کار زشت عراقی ها با علیرضا فغانی/ کارت قرمز درست بود؟


کار زشت عراقی ها با علیرضا فغانی/ کارت قرمز درست بود؟

علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان در پی تصمیم جنجالی اما صحیح در دیدارهای جام ملتهای آسیا مورد حمله کاربران عراقی قرار گرفت.

علیرضا فغانی در بازی عراق اردن دچار مشکل شد

شکست تیم ملی فوتبال عراق مقابل تیم اردن، در جام ملتهای آسیا با جنجال هایی همراه شد و اینطور که پیداست، بعداز شکایت مسئولان این کشور به فدراسیون فوتبال، حالا نوبت کاربران عراقی است که با حمله به صفحه رسمی علیرضا فغانی، داور ایرانی موفق، خشم خود را ابراز کنند.

با وجود اینکه قضاوت علیرضا فغانی در دیدار این دو تیم، از نظر کارشناسان داوری حتی کارشناسان خود این کشور هم کاملا درست بوده اما همچنان آنها فغانی را مسئول شکست خود می دانند.

اخراج آیمن حسین آقای گل جام ملت‌های آسیا توسط داور ایرانی به دلیل اتلاف وقت و خوش‌حالی تحریک‌آمیز بعد از گل، با گرفتن کارت زرد دوم به مزاج عراقی ها خوش نیامد و حالا سفت و سخت روی ادعای خود مبنی بر اشتباه بودن این تصمیم ایستاده اند.

کاربران عراقی‌، پس از پایان این دیدار به صفحه رسمی فغانی داور ایرانی حمله کرده و در اقدامی زشت و سطح پایین، اطلاعات شخصی همچون شماره‌ تلفن علیرضا فغانی، آدرس ایمیل و حتی آدرس منزل وی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

کار زشت عراقی ها با علیرضا فغانی/ کارت قرمز درست بود؟

آیا کارت قرمز فغانی به بازیکن عراق درست بود؟

آتلتیک از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درخواست توضیح در مورد این کارت قرمز کرده است، اما هنوز جوابی دریافت نکرده است.

در ماده ۱۲ طبق قوانین بازی IFAB که به "خطاها و رفتارهای نادرست" می‌پردازد مجازات‌های احتمالی برای "خوشحالی بعد گل" به تفصیل بیان می‌شود. قانون می‌گوید که "بازیکن در خوشحالی‌اش نباید زیاده‌روی کند و همچنین جشن‌های از قبل طراحی شده مطلوب نیست و نباید باعث اتلاف وقت بیش از حد شوند. ترک زمین بازی برای جشن گرفتن یک تخلف قطعی نیست، اما قانون توضیح می‌دهد که چگونه بازیکن باید به خاطر موارد زیر اخطار بگیرد، حتی اگر گل مردود اعلام شود:

  • -بالا رفتن از یک حصار محیطی/ نزدیک شدن به تماشاگران به نحوی که باعث ایجاد مسائل ایمنی امنیتی شود.
  • -ژست نشان دادن یا رفتار تمسخرآمیز یا تحریک‌آمیز نسبت به تماشاگران حریف
  • -پوشاندن سر یا صورت با ماسک یا سایر موارد مشابه
  • -درآوردن پیراهن یا پوشاندن سر با پیراهن

یکی از مقوله‌هایی که می‌توان شادی گل حسین را به طور منطقی در آن طبقه‌بندی کرد "ژست نشان دادن یا رفتار تمسخرآمیز یا تحریک‌آمیز نسبت به تماشاگران حریف" است.

این نتیجه یک شکست شوکه‌کننده بزرگ برای عراق بود اما کاساس تاکید کرد که به ترک سمت خود فکر نمی‌کند: "در مورد آینده‌ام، من آرام هستم و هدف ما صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ است. ممکن است هر اتفاقی بیفتد."

کار زشت عراقی ها با علیرضا فغانی/ کارت قرمز درست بود؟

نشات اکرم، بازیکن سابق تیم ملی عراق و کارشناس فوتبال می گوید که «علیرضا فغانی در این صحنه اشتباه کرد» چون وقت کشی شادی گل بازیکنان اردن 1:30 دقیقه بوده ولی شادی گل ایمن حسین 1:16 دقیقه طول کشید در نتیجه داور اگر می خواست به خاطر وقت کشی ایمن حسین را جریمه کند باید بازیکنان اردنی را هم بعد از شادی گل طولانیشان جریمه می کرد.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها