مسکو تسلیحات هسته‌ای‌ را بغل گوش آمریکا می‌برد؟


مسکو تسلیحات هسته‌ای‌ را بغل گوش آمریکا می‌برد؟

آمریکا برای اولین بار در ۱۵ سال اخیر به دنبال استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در بریتانیا است تا ظاهرا با «تهدیداتی از سوی روسیه» مقابله کند.

یکی از اعضای مجلس دومای روسیه پیشنهاد داد که تسلیحات هسته‌ای این کشور باید در «کشور‌های دوست» در نزدیکی آمریکا مستقر شوند تا از این طریق به برنامه‌های ادعایی واشنگتن مبنی بر انتقال تسلیحات تاکتیکی‌اش به اروپا پاسخ داده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی اظهارات «الکسی ژوراولف» قانونگذار روس و عضو مجلس دومای این کشور درحالی مطرح شد که روزنامه تلگراف روز شنبه در گزارشی نوشت که آمریکا برای اولین بار در ۱۵ سال اخیر به دنبال استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در بریتانیا است تا ظاهرا با «تهدیداتی از سوی روسیه» مقابله کند.

این قانونگذار روس که معاون اول کمیته دفاع دوما نیز هست، خاطرنشان کرد انگلیس تسلیحات هسته‌ای خود را دارد و آمریکا بخشی از زرادخانه اتمی خود را در چندین کشور اروپایی نزدیک به روسیه مستقر کرده است.

وی افزود: درنتیجه بعید است که استقرار بیشتر تسلیحات هسته‌ای در بریتانیا تاثیری بر چشم‌انداز نظامی-سیاسی داشته باشد.

با این حال، این سیاستمدار روس پیشنهاد داد که مسکو باید استقرار تسلیحات هسته‌ای خود را در نزدیکی ایالات متحده در نظر بگیرد و آن‌ها را به «کشور‌های دوست» نظیر کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه بفرستد.

او هم‌چنین در ادامه پیامش نوشت: البته این سیستم‌های تسلیحاتی از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ پیشرفت‌ها و جهش‌های بزرگی داشته‌اند. موشک‌های مافوق صوت روسیه که از خاک ما پرتاب می‌شوند سریع‌تر از موشک‌های مافوق صوت پرتاب شده از منطقه آسیب‌پذیر آمریکایی به این کشور می‌رسند.

روزنامه تلگراف چاپ انگلیس روز شنبه با استناد به قرارداد‌های خرید برای تاسیسات جدید در ایستگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در «لیکن‌هیث» واقع در «سافِک» از قصد و نیت واشنگتن برای آوردن تسلیحات هسته‌ای به این پایگاه خبر داد.

انتظار می‌رود که بمب‌های B ۶۱-۱۲ که سه برابر قدرتمندتر از بمب‌های پرتاب شده در هیروشیما در سال ۱۹۴۵ هستند، در این پایگاه مستقر شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !