کلاهبرداری از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا


کلاهبرداری از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا

رئیس پلیس فتای استان قزوین از کشف یک مورد پرونده کلاهبرداری و برداشت ۵۶۰ میلیون ریال از حساب شاکی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضائی سامانه ثنا خبر داد. 

سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضایی با موضوع برداشت غیرقانونی مبلغ ۵۶۰ میلیون از حساب شاکی به پلیس فتا، بررسی موضوع در دستور کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مأموران مشخص شد شاکی پس از دریافت پیامکی مبنی بر ثبت شکایت از خود، جهت مشاهده ابلاغیه وارد لینک ارسالی در پیامک شده که بلافاصله مبلغ ۵۶۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتطامی استان قزوین، رئیس پلیس فتای استان عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله حسابی که مبلغ برداشت شده به آن واریز شده بود را شناسایی کرده و با اخذ دستور قضایی، وجه مورد نظر را به حساب شاکی عودت دادند.

فرهودی ضمن اشاره به اینکه کلیه پیامک‌های ارسالی از سامانه ثنا با سرشماره ADLIRAN است، یادآور شد: متأسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های گسترده در این خصوص، باز هم شاهد وقوع این قبیل اتفاقات و ارجاع پرونده‌های قضایی به پلیس فتا هستیم، لازم است هموطنان عزیز هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط