کشاورزان آلمانی اتوبان به سمت اشتوتگارت را مسدود کردند + ویدئو


کشاورزان آلمانی اتوبان به سمت اشتوتگارت را مسدود کردند + ویدئو

به گزارش خبرگزاری DPA به نقل از پلیس، کشاورزان آلمانی با حدود 200 تراکتور، تردد در اتوبان را برای چند ساعت به سمت مرکز ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ، اشتوتگارت متوقف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزاری می نویسد: "صبح روز سه شنبه، کشاورزان اتوبان 81 را مسدود کردند. حدود 200 تراکتور باعث ایجاد ترافیک در جهت اشتوتگارت بین سولز ام نکار (منطقه روتوایل) و امپفینگن (منطقه فرودنشتات) شدند."
با تلاش پلیس، راه بندان رفع شد و کشاورزان به سمت اشتوتگارت حرکت کردند، جایی که انتظار می‌رود تا ساعت 13 به وقت محلی، بیش از 2000 تراکتور علیه لغو یارانه‌ها تظاهرات کنند. همچنین ترافیک در مسیرهای شهر وجود دارد.
در ماه دسامبر، دولت آلمان اقدامات صرفه جویانه در بودجه را اعلام کرد. قرار بود یارانه سوخت دیزل و همچنین مالیات ترجیحی خودروهای مورد استفاده در جنگلداری و کشاورزی لغو شود. پس از اعلام این طرح ها، کشاورزان آلمانی دست به اعتراض زدند. از جمله، جمعیت خشمگین کارگران کشاورزی سعی کردند خود را به کشتی ای برسانند که معاون صدراعظم رابرت هابک در آن لحظه در آن حضور داشت.
بعداً، دولت تصمیم گرفت به عنوان یک مصالحه، یارانه ها را به یکباره لغو نکند، بلکه طی چهار سال آینده یارانه ها را گام به گام کاهش دهد و در عین حال مزایای مالیات بر خودرو را باقی بگذارد. با این حال، در هفته های گذشته شاهد اعتراضات گسترده در سراسر کشور بودیم که کشاورزان با تراکتورهای خود جاده ها را مسدود کردند. مذاکرات بین مقامات و نمایندگان صنعت هنوز به نتایج قابل توجهی منجر نشده است. از نظر فنی، بودجه سال 2024 که شامل اصلاحیه‌های یارانه‌ها می‌شود، هنوز نمی‌تواند تصویب شده تلقی شود: بوندستاگ و بوندسرات باید در اوایل فوریه به این پروژه رأی دهند.
هفته گذشته، یواخیم روکوید، رئیس اتحادیه کشاورزان آلمان، گفت که تظاهرات ادامه خواهد یافت زیرا پیشرفتی در موضوع یارانه ها حاصل نشده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان