بایدن: سران کشورهای مختلف از بازگشت ترامپ نگران هستند


بایدن: سران کشورهای مختلف از بازگشت ترامپ نگران هستند

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که سران کشورهای مختلف جهان درباره بازگشت دوباره دونالد ترامپ به قدرت ابراز نگرانی کرده‌اند.

بایدن: سران کشورهای مختلف از بازگشت ترامپ نگران هستند

به گزارش راهبرد معاصر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که چندین تن از رهبران جهان به وی عنوان کرده‌اند که از بازگشت دوباره ترامپ به کاخ سفید نگران هستند و می‌ترسند.

به گزارش «هاف پست» بایدن در جریان یک سخنرانی در کلیسایی در کارولینای جنوبی عنوان کرد: من مدت ها در عرصه سیاست خارجی فعال بوده ام و مدت زیادی است که سران کشورهای خارجی را می شناسم. در هر جلسه ای که در سطح بین‌المللی می‌روم در هنگام خروج، رهبران کشورهای مختلف من را به کنار می کشند و به من می گویند: تو باید برنده انتخابات شوی.

بایدن به حاضران در این سخنرانی هشدار داد که نباید اجازه بازگشت ترامپ را به کاخ سفید بدهیم و به این موضوع نیز اشاره کرد که ترامپ تدارکات زیادی برای کمپین انتخاباتی اش در نظر گرفته است.

بایدن بار دیگر این هشدار را مطرح کرد که آینده دموکراسی در آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بستگی دارد. وی در جریان سخنرانی که در آن بر نگرانی رهبران جهانی از بازگشت دوباره ترامپ تاکید کرد، نام هیچ یک از این رهبران را عنوان نکرد.

اظهارات بایدن در حالی مطرح شده است که هفته گذشته نخست وزیر کانادا عنوان کرد که دولت این کشور در حال آماده شدن برای دومین دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

نگرانی‌ها از شکست بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا در حالی رو به افزایش است که میزان محبوبیت دونالد ترامپ به عنوان نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در این رقابت‌ها در حال افزایش و نسبت به بایدن بیشتر است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی