پیش‌بینی بورس امروز 11 بهمن 1402


پیش‌بینی بورس امروز 11 بهمن 1402

شاخص کل بورس تهران به کف سطح حمایت رسیده است و این نگرانی برای معامله گران و سهامداران وجود دارد که با از دست رفتن سطح حمایت، ریزش قیمت‌ها تداوم پیدا کند.

در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۹ هزار و ۹۳۱ واحد ریزش کرد و به رقم ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۳۶ واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۴ هزار و ۱۸۴ واحد پایین آمد و در رقم ۷۳۴ هزار و ۳۹۷ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۵۸ واحد افت کرد و به رقم ۲۵ هزار و ۴۸۷ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش ۹۰۸ واحدی داشت و به سطح ۱۳۵ هزار و ۱۶۵ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه شنبه، ۲۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۷۳ درصد از نماد‌های بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال (زمگسا) و شرکت کاشی سعدی (کسعدی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت)، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های ونیرو (شرکت سرمایه گذاری نیرو)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و سفار (شرکت سیمان فارس) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۵۱ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۵ درصدی به ۲۳۰ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز 11 بهمن 1402

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز دامنه ریزش شاخص بلندتر شد. شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، پارسان، میدکو و خودرو ۹ هزار و ۹۳۱ واحد معادل ۰.۴۷ درصد ریزش کرد و شاخص هم وزن نیز با نرخ بیشتر به مقدار ۴ هزار و ۱۸۴ واحد معادل ۰.۵۷ درصد سقوط کرد.

دیروز برای دومین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۴۵۹ میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه رشد ۲۸ درصدی داشت. نماد‌های دی، خساپا، خودرو، اخابر، شستا، خگستر، خاور، وبملت، وکغدیر و حکشتی بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

در روزی که اغلب نماد‌های بازار قرمزپوش بودند و شاخص هم وزن ریزش کرد، ارزش معاملات خرد سهام تا محدوده ۴ هزار میلیارد تومانی پایین آمد.

بدین ترتیب شاخص به کف سطح حمایت رسیده است و این نگرانی برای معامله گران و سهامداران وجود دارد که با از دست رفتن سطح حمایت، ریزش قیمت‌ها تداوم پیدا کند. در این میان هراس و نگرانی اصلی سهامداران از تحولات سیاسی منطقه است. عاملی که به نظر می‌رسد خروج سرمایه از بازار سهام را افزایشی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!