وزیر فرهنگ: جشنواره بین‌المللی شعر بلوچ و عرب برگزار می‌شود


وزیر فرهنگ: جشنواره بین‌المللی شعر بلوچ و عرب برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اینکه فارسی نماد هویت ایران است، اما از گویش‌ها و زبان‌های مختلف استفاده می‌کنیم، به همین دلیل جشنواره بین‌المللی «شعر بلوچ» و «شعر عرب» را برگزار می‌کنیم.

وزیر فرهنگ: جشنواره بین‌المللی شعر بلوچ و عرب برگزار می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره شعر فجر که شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن- در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: این رویداد به شکل فاخر برگزار شد، در این دوره شاهد رشد کمی و کیفی آثار بودیم؛ تلاش داریم در همه استان‌ها محافل ادبی برگزار شود و در ماه رمضان پخش شبانه آیین شعر فجر را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه بنا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم شعر و ادب است، گفت: سال گذشته علی‌محمد مودب را به عنوان دستیار وزیر در امور شعر انتخاب کردیم، بعد از آن شورای شعر وزارتخانه با حضور اساتید به نام تاسیس شد، کار مهم دیگری هم انجام دادیم، تصویب سند موسیقی جمهوری اسلامی است که بخشی از آن درباره شعر است.

هویت مردم ایران با شعر پیوند خورده است

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شعر در جامعه ایران نقش پیشتاز دارد و هویت مردم ایران با شعر و ادب پیوند خورده است، ادامه داد: در ایران شعر به زبان حکمت و اخلاق تبدیل شده است. باید بتوانیم به حوزه زبان و شعر با استفاده از ادبیات غنی بپردازیم؛ کودکان ما باید بتوانند شاهنامه و گلستان و بوستان را بخوانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جشنواره شعر فجر صرفا برای تجلیل از شعرا برگزار نمی‌شود، ادامه داد: مهم‌تر از تجلیل شاعران، گرامی‌داشت این هنر در کشور است.

وی با اعلام اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر بلوچ برنامه‌ریزی می‌کند، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی شعر عرب را برگزار می‌کنیم. با اینکه فارسی نماد هویت ایران است، اما از گویش‌ها و زبان‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه شعر و موسیقی در همه جای این کشور زنده است، گفت: حتی در کاخ‌های سلاطین عثمانی، در چین و دیگر کشور‌ها اشعار فارسی نوشته شده است. ایران محصور در مرز‌های سیاسی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زکریا اخلاقی بیان کرد: استاد اخلاقی، شاعر با اخلاقی است و اشعار او طراوت اشعار سهراب سپهری را دارد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان