آمریکا: از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم


آمریکا: از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم و این سیاست اعلام شده ماست و راه‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که در حال بررسی مجموعه‌ای از گزینه‌ها هستیم.

آمریکا: از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: «ما به صورت فعال به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین امنیت واقعی برای اسرائیل هستیم.»

وی تصریح کرد: «راه‌های مختلفی برای رسیدن به هدف تشکیل کشور فلسطین وجود دارد و ما در حال بررسی مجموعه‌ای از گزینه‌ها و گفتگو با متحدان خود هستیم. ما به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین امنیت واقعی برای اسرائیل هستیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد: ما با هرگونه کاهش مساحت منطقه غزه مخالفیم و اسرائیل به ما اطلاع داد که نمی‌خواهد نوار غزه را تصرف کند. ما موضوع ایجاد منطقه حائل در غزه را با اسرائیل مطرح کردیم و با هرگونه کاهش مساحت نوار غزه مخالفیم.

یک رسانه آمریکایی به نقل از دو مقام دولتی این کشور ادعا کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از وزارت امور خارجه خواسته است، گزینه‌های به رسمیت شناختن احتمالی یک کشور فلسطینی پس از جنگ غزه توسط آمریکا را بررسی کند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی