بودجه شبکه من و تو به جیب چه کسانی می‌رود؟


بودجه شبکه من و تو به جیب چه کسانی می‌رود؟

شبکه من و تو به عنوان یک مهره سوخته رسانه‌ای تعطیل شد اما سئوالی که مطرح می شود، درباره بودجه هنگفتی است که برای این شبکه خرج می‌شد و از این به بعد، این بودجه صرف چه اقدامی می‌شود؟

شبکه ضدانقلاب من و تو به ایستگاه پایانی رسید. این شبکه تلویزیونی که با دستور کار برنامه‌های سرگرمی‌محور و تمرکز بر تغییر سبک زندگی مردم ایران روی کار آمد، بعد از ۱۴ سال فعالیت با اعلام اینکه نمی‌تواند هزینه‌های خود را تامین کند، به کار خود پایان داد.

درحالی عوامل این شبکه تلویزیونی با اشک و ناله فراوان پایان یک به یک برنامه‌های آن را اعلام می‌کنند که افکارعمومی با دیده شک و تردید به این موضوع نگاه می‌کند. این تلویزیون با بودجه هنگفتی در این چند سال اداره می‌شده و سئوال اینجاست که بودجه شبکه تلویزیونی که در یک استدیو عریض و طویل اداره می‌شده و عوامل متعددی داشته و در این ۱۴ سال بدون تبلیغات هدایت می‌شده است، چگونه و از کجا تأمین و این بودجه امروز کجاست؟

بودجه شبکه من و تو به جیب چه کسانی می‌رود؟

«شهرام همایون» مجری و مدیر یکی از تلویزیون‌های ضدانقلاب با اشاره به اسنادی درباره بودجه ۳۰ میلیون دلاری شبکه من و تو خطاب به مدیر آن می‌پرسد: «بعضی از کشورها بودجه‌هایشان سی میلیون دلار است، آقای عباسی کاش می‌گفتید این بانی خیر در این پانزده سال چه کسی بوده است؟!»

با این حال چند سناریو محتمل درباره تعطیلی شبکه من و تو وجود دارد. بسیاری مطرح می‌کنند که این شبکه به عنوان یک رسانه ورشکسته با تندروی‌ها و ناشی‌گری عوامل خود به شرایطی رسید که سرمایه‌گذار آن را به این نتیجه رساند که این شبکه به اهداف خود نمی‌رسد و برای اینکه جلوی ضرر را بگیرد آن را تعطیل کرد.

از سوی دیگر برخی بر این باورند که این شبکه تلویزیونی با توجه به بی‌اثر بودن آن تعطیل شد تا ضدانقلاب در حوزه رسانه‌ای خود دست به برندسازی جدید بزند؛ چراکه آنقدر شبکه من و تو در این حوزه ورشکسته بود که قابلیت احیا نداشت و مخاطب عمومی بدان نگاه مثبتی نداشت تا جایی که گویی برای افکارعمومی بسته شدن این شبکه اهمیتی نداشته است. حتی برخی مطرح می کنند که اعلام پیش از موعد تعطیلی این شبکه هم آزمایشی برای بازخوردگیری از افکارعمومی بوده که در این راستا نیز برآیند کلی پیشتیبان آن تعطیلی شبکه بوده است.

اگر سناریو قطع شدن بودجه از سوی کارفرما به سبب تغییر سیاست و بروز جنگ در سرزمین‌های اشغالی پس از انجام عملیات «طوفان الاقصی» را نیز محتمل بدانیم، برآیند ورشکستگی برند من و تو نیز به عنوان یکی از عوامل کنار نمی رود؛ حتی با وجود رفتار افراطی اینترنشنال و BBC فارسی در اغتشاش زن، زندگی، آزادی در سال ۱۴۰۱، آش آنقدر شور بود که تصمیم بر این شد که شبکه من و تو از دور خارج شود.

بودجه شبکه من و تو به جیب چه کسانی می‌رود؟بودجه شبکه من و تو به جیب چه کسانی می‌رود؟

با این اوصاف سئوال اینجاست که پول هنگفتی که به قول خود ضدانقلاب به اندازه بودجه سالیانه یک کشور است، زین پس قرار است به جیب چه کسانی برود. برخی از کاربران فضای مجازی مطرح می‌کنند که من و تو به عنوان یک مهره سوخته رسانه‌ای باید تعطیل می‌شد و تاسیس یک رسانه در اردوگاه دیگر با هدف جدید قریب الوقوع است. برخی نیز مطرح می کنند که عوامل من و تو با همه اشتباهاتشان قربانی سیاست جدید بانیان پنهانی آن شدند.

همه این سناریوها در کنار هم را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای از ادله و عوامل تعطیلی شبکه من و تو یاد کرد اما مهمترین موضوعی که بسیاری بر روی آن تاکید دارند ورشکستگی مخاطب یک رسانه است وگرنه این شبکه اگر اثرگذاری داشت قطعا برای آن نیز سرمایه‌گذاری جدیدی پیدا می‌شد یا حداقل در مجموعه کوچکتری به کار خود ادامه می‌داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود