زمان و تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024


زمان و تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴ آبان سال آینده برگزار می شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴ یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی جهان در سال آینده خواهد بود. این انتخابات نه تنها بر سرنوشت ایالات متحده، بلکه بر آینده جهان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

طبق قانون اساسی ایالات متحده، انتخابات ریاست جمهوری این کشور باید هر چهار سال یک بار در روز سه‌شنبه اول نوامبر برگزار شود.

بر این اساس، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.در این انتخابات، رئیس‌جمهور کنونی، جو بایدن، از حزب دموکرات، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، از حزب جمهوری‌خواه، رقابت خواهد کرد.

بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ پیروز شد، اما محبوبیت او در میان مردم آمریکا کاهش یافته است. ترامپ نیز همچنان یک چهره محبوب در میان جمهوری‌خواهان است.

علاوه بر بایدن و ترامپ، نامزدهای دیگری نیز برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کرده‌اند. در حزب دموکرات، نام‌هایی مانند ماریان ویلیامسون، نویسنده و فعال سیاسی، و رابرت اف کندی جونیور، برادرزاده جان اف کندی، مطرح هستند.

زمان و تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024

در حزب جمهوری‌خواه، نام‌هایی مانند نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، و ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا، از نامزدهای احتمالی هستند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تأثیرات زیادی بر سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده خواهد داشت. این انتخابات همچنین بر روابط ایالات متحده با سایر کشورها نیز تأثیرگذار خواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ یک رویداد سیاسی مهم با پیامدهای جهانی خواهد بود. این انتخابات نه تنها بر سرنوشت ایالات متحده، بلکه بر آینده بسیاری کشورها نیز تأثیرگذار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق