امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین تلفنی رایزنی کرد


 امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین تلفنی رایزنی کرد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه بر ضرورت تداوم تلاش‌ها و تحرکات فلسطینی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه، کمک‌رسانی انساندوستانه به مردم فلسطین و مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، پنجشنبه شب در یک تماس تلفنی، آخرین تحولات مرتبط با تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگو، با اشاره به تماس‌ها و دیدارهای اخیر خود با مقامات دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه را کلید برقراری ثبات و آرامش در کل منطقه خواند.

خبر مرتبط
عملیات تروریستی صدای اسماعیل هنیه را در آورد!/ از شکست خود فرار می‌کنید!

اقتصادنیوز: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به حمله تروریستی به حماس در بیروت گفت که دشمن صهیونیستی با ترور ناجوانمردانه و بزدلانه شهید صالح العاروری و یارانش در بیروت قصد فرار از شکست خود را دارد.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در چهار ماه گذشته، تاکید کرد تنها ملت فلسطین به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین، حق دارند در مورد سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند و هیچ طرفی نمی‌تواند اراده و طرح‌های سیاسی خود را بر آن‌ها تحمیل نماید.

خبر مرتبط
فوری/ سکوت اسماعیل هنیه شکست/ سیگنال حماس به اسرائیل

اقتصادنیوز: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت معاونش گفت: راه‌ شهدا را ادامه خواهیم داد.

اسماعیل هنیه نیز با ارایه گزارشی از ایستادگی و پایداری وصف ناپذیر ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری و طرح‌ها و ابتکارات سیاسی مطرح شده برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تبادل اسرا، تاکید کرد گروه‌های مقاومت با حفظ وحدت و انسجام خود، تنها در صورت تحقق تحقق منافع عالیه ملت فلسطین، ابتکارات مطروحه مورد توجه قرار می‌دهند.

همچنین، امیرعبداللهیان و «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطیین در یک تماس تلفنی، آخرین تحولات غزه و فلسطین و طرح‌ها و ابتکارهای مطرح برای برقراری آتش بس و تبادل اسرا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو، بر ضرورت تداوم تلاش‌ها و تحرکات فلسطینی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه، کمک‌رسانی انساندوستانه به مردم فلسطین و مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان پایداری و ایستادگی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی در چهار ماه گذشته، به‌رغم جنایات گسترده رژیم صهیونیستی را مایه افتخار برای کل جهان اسلام، آزادی‌خواهان جهان و بشریت خوانده و تاکید نمود ملت فلسطین به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین، حق دارند در مورد سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند و هیچ طرفی نمی‌تواند اراده و طرح‌های سیاسی خود را از بیرون بر آن‌ها تحمیل نماید.

زیاد نخاله نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های رهبری، رئیس‌جمهور، دولت ‌و ملت ایران از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف، گزارشی از مقاومت قهرمانانه ملت و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری، ارایه نمود و تاکید کرد قطعا ملت فلسطین و مقاومت، پیروز نهایی نبرد کنونی خواهند بود و اشغالگران صهیونیست راهی جز تسلیم در برابر اراده پولادین ملت فلسطین نخواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!