رژیم نئونازی کی یف هیچ ارزشی برای شهروندان نظامی خود قائل نیست


رژیم نئونازی کی یف هیچ ارزشی برای شهروندان نظامی خود قائل نیست

ماهیت تخریب و آسیب به بدنه هواپیمای IL-76 نشان می دهد که هواپیما توسط یک سامانه آمریکایی مورد اصابت قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه از سقوط یک هواپیمای ترابری نظامی "ایلیوشین ایل-۷۶" روسیه حامل ده‌ها اسیر جنگی اوکراینی در منطقه بلگورود در مرز اوکراین خبر داد. تمامی اسیران جنگی به همراه شش خدمه و سه نفر همراه در هواپیما کشته شدند.
بر اساس اطلاعات اولیه یکی از اعضای کمیسیون که به محل سقوط هواپیمای IL-76 نیروی هوافضای روسیه در منطقه بلگورود رسیده است، ماهیت تخریب و آسیب به بدنه هواپیمای IL-76 نشان می دهد که هواپیما توسط یک سامانه آمریکایی مورد اصابت قرار گرفته است.
این احتمال که فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین نمی دانسته است که پرسنل نظامی اوکراینی اسیر شده در این IL-76 وجود دارد که مشمول مبادله شده اند، عملاً صفر است.
روح الله مدبر، کارشناس مسائل روسیه در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: "این مسئله از دو نکته حائز اهمیت است نکته اول این است که وزارت دفاع فدراسیون روسیه قبل از پرواز و هفته گذشته رسماً به اوکراین اعلام کرده بود که اسرا را در تاریخ، ساعت و روش مذکور منتقل خواهد کرد؛ دولت اوکراین با علم بر اینکه شهروندان خود و سربازان اعزام شده به منطقه جنگی در این هواپیما هستند آن را ساقط کرده.
یعنی رژیم نئونازی کی اف هیچ ارزشی حتی برای شهروندان نظامی خود نیز قائل نیست".
وی افزود: "امروز باید صحبت آقای پوتین پیش از شروع عملیات ویژه نظامی را یادآور شد که "روسیه برای حفاظت از مردم دونباس در برابر نسل کشی وارد این عملیات شده".
جهانیان اکنون عملاً مشاهده کردند که رژیم کی یف هواپیمایی که افسر اوکراینی داخل آن است را مورد حمله قرار می‌دهد، در طول تاریخ نظام بین‌الملل چنین فاجعه‌ ای را مشاهده نکردم که کشوری عامدانه پرسنل امنیتی خود را مورد هدف قرار دهد و آنها را بکشد.
نکته دوم این است که شهروندان آمریکایی نزدیک یک سال است که در حال اعتراض به دولت هستند، از این جهت که اقدامی که بایدن در اوکراین انجام می‌دهد از بین برنده مالیات آنها است و در راستای حمایت از رژیمی است که مشخص نشده این مالیات‌ ها و سلاح‌ ها را چگونه استفاده می‌کند، از سوی دیگر مردم آمریکا بر این مسائل حساس هستند، که دولت آمریکا سلاح‌ هایی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد که با آنها نسل کشی انجام می‌شود.
رژیم کیف هم از بمب‌ های خوشه‌ ای علیه مناطق غیرنظامی در دونتسک، لوهانسک، خرسون و در بخش‌ های مختلف استفاده کرد و هم از سلاح‌ های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی علیه اتباع خود استفاده می‌کند.
مردم آمریکا باید فشار بیاورند تا دولت خود را متوقف کنند، دولت آمریکا در این جنایت علیه بشریت با رژیم کی یف شریک است.
این کارشناس مسائل روسیه شکست روش‌ های تبلیغاتی غرب علیه روسیه را متذکر شد و اظهار داشت: "مسئله دیگری که حائز اهمیت است، این است که دیگر هیچ روش تبلیغاتی توسط غربی‌ ها برای پوشاندن جنایات و تخلفات جنگی طرف اوکراینی اثر بخش نیست و سکوتی که اکنون انجام می‌دهند بیانگر این است که خود نیز در این جنایات دست دارند، جانسون زمانی که نخست وزیر بریتانیا بود اعلام کرد که مردم اوکراین تا آخرین نفر باید در این جنگ کشته شوند، امروز آزاد اندیشان دنیا باید بدانند که آمریکا و انگلستان در اوکراین در حال تسویه حساب با اوکراینی‌ ها هستند و گویا خوشحال می‌ شوند که این مردم توسط رژیم کی یف به این سبک کشته می‌شوند.
تمام مسئولیت هواپیمای سرنگون شده اخیر، هم بر عهده رژیم کیف است و هم بر عهده آمریکا که این سلاح‌ ها را در اختیار آنها قرار داده".
روح الله مدبر در ادامه ضمن تاکید بر احتمال دخالت مستقیم نیرو های آمریکایی در استفاده از پدافند پاتریوت علیه هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین ایل ۷۶ بیان کرد: "پاتریوت بنا به دلایل متعددی هم در بحث اینکه دوره آموزش آن بسیار تخصصی و زمانبر است و هم در بحث نوع انحصاری که آمریکایی‌ ها بر سلاح‌ های خود دارند اپراتور هایی دارد که فرماندهی شلیک و اقدام را انجام می‌دهند، این اپراتور ها هم آمریکایی‌ ها هستند و هم افسران رژیم کی یف که در کنار آنها قرار دارند، یعنی هم افسر ارشد آمریکایی که در اتاق فرمان حضور داشته و رصد را انجام داده و هم خدمه جزئی که شلیک را انجام می‌دهند که اوکراینی هستند و در حال گذراندن دوره تکنیکی خود هستند".
بنابراین هم رژیم کی یف و هم آمریکا در این جنایت علیه مردم اوکراین شریک هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان