جزئیات جدید از طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه


جزئیات جدید از طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه

یکی از رهبران مقاومت فلسطین جزئیات جدیدی از طرح آتش‌بس در غزه مطرح کرد که شامل آتش‌بس فراگیر و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه است.

جزئیات جدید از طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از رهبران مقاومت فلسطین خبر داد که پیامی از حماس به سایر گروههای فلسطینی ارسال شده که درباره طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه است. این طرح در پاریس مطرح شده بود.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شنبه هفته جاری با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود».

وی با اشاره به اینکه گروههای مقاومت فلسطین در حال بررسی این طرح هستند، جزئیات این طرح را این گونه عنوان کرد:

آتش‌بس فراگیر و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، تأمین امنیت محل اسکان آوارگان، بازسازی غزه و شکست محاصره آن و عملیات جدید تبادل اسرا.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه، هیچ هیأتی از حماس به قاهره نرفته و هنوز هم زمان دیدارها مشخص نیست، گفت که رسانه‌های اسرائیلی برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی، در حال انتشار اخبار جعلی و دروغ هستند.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش خبر داد که در نشست پاریس پیشنهادی مطرح شد که به اسرائیل و حماس ارائه شد و «ما در حال حاضر، منتظر پاسخ حماس هستیم».

الانصاری در ادامه با اشاره به اینکه اساس این پیشنهاد، ماهیت آتش‌بس انسانی است، گفت: در حال کار بر روی جزئیات هستیم. ما باید با قدرت به سمت پایان جنگ در نوار غزه حرکت کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: طرفین اسرائیلی و حماس بر اصل این پیشنهاد اتفاق نظر دارند که می‌تواند به آتش‌بس انسانی ختم شود. ما امیدواریم این اتفاق طی چند هفته دیگر رخ دهد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)