اعلام مشخصات هایپرکار ردبول، پیشرانه 1000 اسب بخار V10 و وزن 900 کیلوگرم


اعلام مشخصات هایپرکار ردبول، پیشرانه 1000 اسب بخار V10 و وزن 900 کیلوگرم

هایپرکار RB17 ردبول به پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی با ردلاین ۱۵ هزار rpm مجهز خواهد بود که با یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری همراه است. خبر ساخت یک هایپرکار توسط ردبول اولین بار در سال ۲۰۲۲ اعلام شد و امسال سرانجام آن را خواهیم دید. این هایپرکار...

هایپرکار RB17 ردبول به پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی با ردلاین ۱۵ هزار rpm مجهز خواهد بود که با یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری همراه است.

خبر ساخت یک هایپرکار توسط ردبول اولین بار در سال ۲۰۲۲ اعلام شد و امسال سرانجام آن را خواهیم دید. این هایپرکار RB17 نام دارد که از خودروهای فرمول یک ردبول گرفته شده است. RB16 خودروی فرمول یک فصل ۲۰۲۰ این تیم بود که در فصل‌های بعد با RB18 جایگزین شد. هایپرکار ردبول که توسط مهندس و طراحی فرمول یک، آدریان نیوی طراحی شده، به رقیبی برای مرسدس AMG One و آستون‌مارتین والکری تبدیل خواهد شد.

اعلام مشخصات هایپرکار ردبول، پیشرانه 1000 اسب بخار V10 و وزن 900 کیلوگرم

حال در آخرین قسمت پادکست ردبول، نیوی در مورد RB17 بسیار صحبت و مشخصات آن را اعلام کرده است. درحالی‌که ابتدا گفته می‌شد RB17 از پیشرانهٔ V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد، حالا میدانیم در سینهٔ این ماشین یک نیروگاه V10 تنفس طبیعی قرار خواهد گرفت که می‌تواند تا ۱۵ هزار rpm دور بگیرد. این پیشرانهٔ بنزینی به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که یک موتور الکتریکی هم ۲۰۰ اسب بخار به این رقم می‌افزاید. اگر این قدرت را به‌اندازهٔ کافی چشمگیر نمی‌دانید، به گفتهٔ نیوی، تیم مهندسی ردبول وزن زیر ۹۰۰ کیلوگرم را برای RB17 هدف قرار داده است.

اعلام مشخصات هایپرکار ردبول، پیشرانه 1000 اسب بخار V10 و وزن 900 کیلوگرم

نیوی همچنین RB17 را یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای تاریخ توصیف کرده و گفته است که این هایپرکار می‌تواند لپ تایم‌های مشابه خودروهای فرمول یک ثبت کند. در این خودرو، در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌شود و در سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، داون‌فورس معادل وزن خودرو خواهد بود. این هایپرکار دونفره، کابین جادارتری نصبت به والکری دارد و فضای پای بیشتری را برای افراد بلندقد فراهم می‌کند. سیستم تعلیق فعال و لاستیک‌های میشلن اختصاصی هم از دیگر ویژگی‌های هایپرکار ردبول هستند. از RB17 تنها ۵۰ دستگاه ساخته می‌شود که از این تعداد، ۴۹ دستگاه به فروش خواهد رسید زیرا نیوی یک نمونه را برای خودش برداشته است.

اعلام مشخصات هایپرکار ردبول، پیشرانه 1000 اسب بخار V10 و وزن 900 کیلوگرم

ردبول قصد دارد پس از نهایی شدن طراحی و مشخصات، طی سل جاری آزمایش قطعات مختلف هایپرکار خود را انجام دهد. در تابستان امسال نیز ماکتی اندازه کامل از RB17 به نمایش گذاشته خواهد شد اما آزمایش‌های پیست تا اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز نمی‌شود. خودروهای خریداران نیز در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد. آن ۴۹ نفری که شانس خرید RB17 را داشته‌اند آموزش‌هایی را خواهند دید که شامل استفاده از شبیه‌ساز فرمول یک ردبول خواهد بود. این ماشین ۵ میلیون پوند یا حدود ۶.۳ میلیون دلار قیمت دارد و گفته شده هایپرکاری مخصوص پیست خواهد بود اما ردبول هنوز رسماً در این رابطه حرفی نزده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا