بایدن: دنبال درگیری در خاورمیانه یا جای دیگر نیستیم


بایدن: دنبال درگیری در خاورمیانه یا جای دیگر نیستیم

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از حمله ارتش این کشور به ۸۵ نقطه در داخل عراق و سوریه مدعی شد دنبال درگیری در خاورمیانه نیست.

بایدن: دنبال درگیری در خاورمیانه یا جای دیگر نیستیم

به گزارش راهبرد معاصر،‌ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش ایالات متحده به دستور او به مواضعی در عراق و سوریه حمله کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این بیانیه مدعی شده پاسخ این کشور به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپادی به پایگاه «برج-۲۲» در مرز اردن و سوریه آغاز شده است. او گفته است: «[پاسخ ما] در زمان‌ها و اماکنی که انتخاب می‌کنیم ادامه خواهد یافت.»

بایدن در ادامه مدعی شده است: «ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر دنیا نیست. اما اجازه بدهید همه کسانی که دنبال آسیب رساندن به ما هستند این را بدانند: اگر شما به یک آمریکایی صدمه بزنید ما پاسخ خواهیم داد.»

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد در حمله به این مواضع از چندین هواپیما از حمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کرده‌اند استفاده شده است.

طبق این بیانیه، در این حملات از ۱۲۵ بمب دقیق استفاده شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات‌ها، مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تأسیسات لوجستیکی گروه‌های تحت حمایت ایران هدف قرار گرفتند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا