رایزنی آمریکا و عربستان درباره تحولات غزه


رایزنی آمریکا و عربستان درباره تحولات غزه

​ اقتصادنیوز : وزرای خارجه آمریکا و عربستان در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی برقراری آتش‌بس انسانی در نوار غزه پرداختند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان تماس تلفنی با فیصل بن فرحان آل سعود، همتای سعودی خود درخصوص برقراری آتش‌بس انسانی در نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست به بحث و تبادل نظر پرداخت.

براساس گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بلینکن طی این تماس تلفنی درباره سفر آتی خود به منطقه و تلاش‌های کنونی برای ایجاد منطقه‌ای یکپارچه‌تر و صلح‌آمیزتر که شامل امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان باشد، گفت‌وگو کرد.

خبر مرتبط
افشاگری نشریه آمریکایی درباره یک طرح بحث‌برانگیز در نوار غزه

اقتصادنیوز: نشریه آمریکایی با اشاره به طرح بحث برانگیز «منطقه حائل» یک کیلومتری در عمق غزه فاش کرد که هم‌اکنون ارتش اسراییل در محیطی بالغ بر ۶۰ کیلومتر در امتداد مرزی در حال عملیاتی کردن این طرح است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده‌است وزیر خارجه آمریکا در جریان تماس تلفنی با همتای سعودی خود همچنین بر اهمیت تضمین یک آتش‌بس بشردوستانه که شامل آزادی اسرای صهیونیست می‌شود، تاکید کرد.

پیش‌بینی می‌شود که بلینکن در بازه زمانی چهارم تا هشتم فوریه (۱۵ تا ۱۹ بهمن ماه) به منطقه سفر کند و این پنجمین سفر وی به منطقه از آغاز حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به شمار می‌آید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری/ یمن از انجام عملیات برای پایان جنگ غزه خبر داد