بایدن باید نیروهای آمریکایی را از خاورمیانه خارج کند


بایدن باید نیروهای آمریکایی را از خاورمیانه خارج کند

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا رابرت اف. کندی دولت آمریکا را به دلیل ادامه حضور نیروهای این کشور در خاورمیانه به‌رغم مخالفت کشورهای این منطقه مقصر تنش کنونی دانست.

«اگر به دنبال درگیری نیستیم، پس بیایید نیروها را از آنجا (خاورمیانه) خارج کنیم»، این واکنش نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا رابرت اف. کندی به اظهارات متناقض رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن است که بعد از حمله بامداد امروز ارتش ایالات متحده به ۸۵ نقطه در داخل عراق و سوریه، تاکید کرد «به دنبال درگیری در غرب آسیا نیستیم».

حمله‌ای که کندی در پیام ساعات پیش خود در ایکس در پاسخ به پیام رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن نوشت که قابل جلوگیری بود. او با بیان این که ایالات متحده باید نیروهایش را از کشورهای خاورمیانه خارج کند، افزود «از آن‌ها استقبال نمی‌شود. به آن‌ها نیازی وجود ندارد...آن‌ها را ببر بیرون!».

بایدن باید نیروهای آمریکایی را از خاورمیانه خارج کندبایدن باید نیروهای آمریکایی را از خاورمیانه خارج کند

کندی گفت که «اگر واشنگتن نیروهایش را در تیررس شبه‌نظامیان شیعه قرار نمی‌داد، تشدید تنش فعلی لازم نمی‌شد». او وجود این گروه‌ها را «میراث جنگ غیرقانونی آمریکا در عراق» خواند و یادآوری کرد که هم عراق و هم سوریه از نیروهای آمریکایی خواسته‌اند خاک این کشورها را ترک کنند.

بایدن باید نیروهای آمریکایی را از خاورمیانه خارج کند

بامداد امروز بود که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به کشته شدن سه نظامی خود در حمله یکشنبه به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع "گروه‌های تحت حمایت ایران" در عراق و سوریه انجام داده است.

این حملات به دلیل دیرهنگام بودن و نحوه انجام آن با انتقادهای داخلی در آمریکا همراه بود و در سطح بین‌المللی هم محکومیت‌هایی را در پی داشته است؛ عراق، ایالات متحده را به خاطر این حملات هوایی مورد انتقاد قرار داد و گفت که «نقض حاکمیت این کشور بوده و تهدیدی است که می‌تواند عراق و منطقه را به پیامدهای ناگواری سوق دهد». ارتش سوریه هم این حملات را «تجاوز نیروهای اشغالگر آمریکایی» خواند و محکوم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)