نماینده آمریکا: نشانه‌ای از اقدام نظامی کره‌شمالی در آینده وجود ندارد


نماینده آمریکا: نشانه‌ای از اقدام نظامی کره‌شمالی در آینده وجود ندارد

نماینده آمریکا در امور کره شمالی اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از اقدام مستقیم نظامی کره‌شمالی در آینده وجود ندارد.

نماینده آمریکا: نشانه‌ای از اقدام نظامی کره‌شمالی در آینده وجود ندارد

به گزارش راهبرد معاصر، جونگ پاک مقام ارشد آمریکایی در امور کره شمالی به خبرگزاری یونهاپ گفت که امیدوار است پیونگ‌یانگ مرز خود را به منظور هموار کردن مسیری برای دیپلماسی باز بگذارد.

پاک با تاکید بر تمرکز ۱۰۰ درصدی خود بر روی مسائل کره شمالی، همچنین گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه سیاست واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ می‌تواند به دنبال جایگزینی‌اش با سونگ کیم سلف وی، تضعیف شود را رد کرد.

درحالیکه روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته میلادی از احتمال دست بردن کره شمالی به یک اقدام نظامی مرگبار علیه سئول در ماه‌های آینده خبر داده بود، جونگ پاک تصریح کرد: ما هیچ نشانه‌ای از اقدام نظامی مستقیم نمی‌بینیم. اما قطعا به رصد شرایط و حفاظت از کره جنوبی و ژاپن در مقابل خطرات، ادامه می‌دهیم.

این رسانه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود که کیم جونگ اون می‌تواند یک شکل از اقدام نظامی مرگبار را علیه سئول در ماه‌های آینده انجام دهد.

جونگ پاک در ادامه به تغییر نمای کلی امنیتی در شبه جزیره کره، همکاری‌های نظامی بین پیونگ‌یانگ و مسکو و «ممانعت» چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به تهدیدات کره شمالی به عنوان تفاوت اساسی با دوره‌های قبل اشاره کرد.

روزنامه نیویورک تایمز اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن) به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که کیم جونگ اون رئیس کره شمالی می‌تواند یک شکل از اقدام نظامی مرگبار را علیه سئول در ماه‌های آینده انجام دهد.

این روزنامه آمریکایی با استناد به ارزیابی‌های مقام‌های واشنگتن نوشت که لفاظی‌های تند کیم علیه کره جنوبی تهاجمی‌تر از اظهارات قبلی او شده و باید «جدی» گرفته شود.

با اینحال برخی مقام‌های آگاه به این روزنامه گفتند خطر قریب‌الوقوع یک جنگ تمام عیار در شبه جزیره کره را احساس نمی‌کنند، کیم می‌تواند حملاتی را به شیوه‌ای انجام دهد که فکر می‌کند از تنش سریع جلوگیری می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل