ما فولادسازیم، چرا باید نیروگاه بزنیم؟ /چند سال صنعت فولاد بخوابد تا نیروگاهی به مدار بیاید؟


بانکداری ایرانی-رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن ارائه آمار تولید و صادرات و تشریح عملکرد فولادی‌ها طی ١٠ ماهه امسال، در خصوص اینکه وزارت نیرو پیشنهاد می‌کند که فولادی‌ها برای تامین انرژی‌های مورد نیاز، خود، اقدام به ساخت نیروگاه کنند،...

ما فولادسازیم، چرا باید نیروگاه بزنیم؟ /چند سال صنعت فولاد بخوابد تا نیروگاهی به مدار بیاید؟

بانکداری ایرانی-رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن ارائه آمار تولید و صادرات و تشریح عملکرد فولادی‌ها طی ١٠ ماهه امسال، در خصوص اینکه وزارت نیرو پیشنهاد می‌کند که فولادی‌ها برای تامین انرژی‌های مورد نیاز، خود، اقدام به ساخت نیروگاه کنند، متذکر شد که ما فولادساز هستیم و باید فولاد تولید کنیم نه برق! ضمن اینکه با توجه به زمان‌بر بودن ساخت یک نیروگاه تا وارد مدار تولید شدن آن، چند سال بایستی کار خود را رها کنیم تا نیروگاه بسازیم؟

به گزارش ایسنا، بهرام سبحانی در نشست انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران که با حضور اعضای هیأت مدیره این انجمن برگزار شد، در ابتدا به ارائه گزارشی عملکرد تولید فولاد کشور طی ١٠ ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته پرداخته و گفت: تولید محصولات و مقاطع طویل فولادی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ به میزان ۱۰ میلیون ۶۲۹ هزار تن بوده که ۰.۷ درصد نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. تولید محصولات تخت زنجیره فولاد هفت میلیون و ۵۸۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۱ درصد افزایش را ثبت کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه محصولات نیمه‌نهایی همچون شمش که به اشتباه «نیمه‌خام» گفته می‌شوند، افزود: تولید شمش در ۱۰ ماهه امسال به میزان ۲۷ میلیون و ۹۷ هزار تن تولید شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد: تولید آهن‌اسفنجی نیز ۳۰ میلیون و ۲۴ هزار تن ثبت شده که ۹ درصد افزایش و گندله نیز ۷.۷ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

پتانسیل ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری صنعت فولاد / نیازمند اصلاح سیاست‌های صادراتی هستیم

در ادامه امین ابراهیمی- یکی از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد- اظهار کرد: صنعت فولاد امروز به ظرفیتی نزدیک ۴۵ میلیون تن رسیده و تحریم‌ها ما را در خیلی از حوزه‌ها خودکفا کرده است ولی به دلیل مشکلات زیرساختی تولید کشور خیلی کمتر از این رقم است.

وی افزود: ۱۶ درصد بازار سرمایه را صنعت فولاد و معدن تشکیل می‌دهد؛ حدود ۱۵۰ همت سود شرکت‌های این حوزه در بازار سرمایه است. صنعت فولاد در حوزه صادرات تقریبا سالیانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار پتانسیل ارزآوری دارد و رشد بسیار خوبی دراین حوزه داشتیم؛ فولاد خوزستان به تنهایی به ۳۸ کشور صادرات دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!