تیراندازی در دنور آمریکا 6 کشته و زخمی بر جای گذاشت


تیراندازی در دنور آمریکا 6 کشته و زخمی بر جای گذاشت

پلیس آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که تیراندازی در شهر دنور واقع در ایالت کلرادو ۲ کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت.

تیراندازی در دنور آمریکا 6 کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش راهبرد معاصر؛ پلیس گفت که این حادثه صبح روز یکشنبه به وقت محلی رخ داده و مقام‌های امنیتی در حال جستجو برای یافتن مظنون این حادثه هستند.

سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح‌ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

این آمار حاکی است که در آمریکا روزانه تقریبا ۱۱۸ نفر به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۳۵ هزار و ۷۳۷ تن نیز در این تیراندازی‌ها زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست و یهودی هستند.

ایالات متحده در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است که معمولاً با انگیزه‌های نژادپرستانه قومی یا مذهبی صورت می‌گیرند.

داده‌های جنایی ثبت شده در اف‌بی‌آی نشان می‌دهند که تعداد جرایم از حدود ۸هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ در سال ۲۰۲۲ رسیده است که یک رکورد در نوع خود محسوب می‌شود. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیمیل ها چه افرادی هستند؟