حمایت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از رژیم صهیونیستی


حمایت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از رژیم صهیونیستی

جمهوری‌خواهان حمایت نظامی بیشتر از رژیم صهیونیستی را هم‌زمان با کنار گذاشتن اوکراین در اولویت قرار می‌دهند.

حمایت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از رژیم صهیونیستی

به گزارش راهبرد معاصر، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را اعلام کرده‌اند که به موجب آن کمک‌های نظامی بیشتری به رژیم صهیونیستی داده می‌شود با این حال در لایحه پیشنهادی هیچ حمایتی از اوکراین انجام نمی‌گیرد.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد ارائه یک بسته ۱۷.۶ میلیارد دلاری را مطرح کرده‌اند که به موجب آن بر لزوم ارائه کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی و شارژ مجدد تسلیحات نظامی آمریکا برای این رژیم تاکید می‌شود.

با این حال کمک بیشتر به اوکراین به کلی از جانب آنها کنار گذاشته شده است ضمن اینکه چالش‌های پیش روی حامیان بسته جامع امنیت ملی به پیشنهاد دولت بایدن (به ارزش ۱۰۶ میلیارد دلار)که شامل درخواست میلیاردها دلار برای اجرای قوانین مهاجرت و حمایت از اوکراین می‌شود نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اقدام مذکور به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این فرصت را می‌دهد تا از رژیم صهیونیستی بدون توجه به اوکراین و بحران مرزی آمریکا حمایت کند. هر چند احتمال کمی وجود دارد که مجلس سنا نیز با این لایحه همراهی کند.

جانسون عنوان کرده است که عدم همراهی سنا با این لایحه امکان سریع بررسی هر قانونی را از بین خواهد برد. وی بر لزوم اهمیت فعالیت مجلس بر موضوعات این چنینی تاکید کرده است و از آنها به عنوان اولویت‌های مجلس نمایندگان آمریکا یاد کرده است.

این در حالی است که پیشتر هم مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک‌های نظامی نزدیک به ۱۴.۵ میلیارد دلار را در ماه نوامبر برای حمایت از رژیم صهیونیستی تصویب کرد با این حال سنا از پذیرش آن خودداری کرد.

اگرچه جمهوری‌خواهان اصرار بر این داشتند که حتی هزینه مورد نظر برای حمایت از رژیم صهیونیستی با کاهش هزینه‌های دیگر بخش‌ها پرداخت شود. امری که مخالفت دفتر بودجه کنگره آمریکا را به همراه داشت.

جانسون خواستار امکان ارائه کمک‌های سریع به رژیم صهیونیستی شده است و حتی پیشنهاد کاهش بودجه اداره خدمات درآمد داخلی آمریکا را برای تحقق آن مطرح کرده است.

لایحه مذکور شامل ۴ میلیارد دلار کمک جهت تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی و ۱.۲ میلیارد دلار جهت مقابله با راکت‌های کوتاه برد و تهدیدات خمپاره‌ای می‌شود. بخشی از این بودجه نیز برای تهیه سیستم تسلیحات پیشرفته و افزایش تولید مهمات توپخانه و مهمات دیگر در نظر گرفته می‌شود.

مبلغ ۴.۴ میلیارد دلار نیز برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی در نظر گرفته می‌شود و ۳.۳ میلیارد دلار نیز برای عملیات نظامی فعلی آمریکا در منطقه پیشنهاد شده است.

بایدن پیشتر نیز بسته پیشنهادی جمهوری‌خواهان برای حمایت از رژیم صهیونیستی را بدون توجه به ارائه کمک نظامی بیشتر به اوکراین رد کرده و با آن مخالفت کرده بود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید