رادیو ارتش اسرائیل: تلاش‌ها برای سرنگونی نتانیاهو کلید خورده است


رادیو ارتش اسرائیل: تلاش‌ها برای سرنگونی نتانیاهو کلید خورده است

حلقه فشار علیه نتانیاهو لحظه به لحظه تنگ‌تر می‌شود و به تدریج به حلقه‌های ائتلاف و داخل حزبش هم کشیده می‌شود.

رادیو ارتش اسرائیل: تلاش‌ها برای سرنگونی نتانیاهو کلید خورده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنی گانتز عضو کابینه جنگ اسرائیل که در حال حاضر جزو متحدین بنیامین نتانیاهو محسوب می‌شود، تلاش‌هایی را برای سرنگونی وی از نخست وزیری آغاز کرده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، گانتز تلاش‌هایی را از پشت پرده برای قانع کردن شماری از وزرا و اعضای حزب لیکود جهت دادن رای موافق به استیضاح نتانیاهو انجام می‌دهد و سعی دارد به اعضای کنست بقبولاند که به جای انحلال کنست با برکناری نتانیاهو در شرایط حفظ کنست فعلی به اوضاع اسرائیل سامان دهند.

به نوشته این رسانه عبری زبان: این مسئله مدتی است که در پشت صحنه سیاسی به شکل زیر پوستی در حال انجام است و نمایندگان گانتز به ملاقات و گفتگو با شماری از اعضای لیکود رفته و با آن‌ها در این زمینه رایزنی می‌کنند.

این گزارش تاکید دارد فرستادگان گانتز تلاش می‌کنند تا از نفوذ وی در کنست برای پیشبرد این امر استفاده کنند و با هر یک از نمایندگان با توجه به دغدغه هایش وارد گفتگو شوند، اما به تمامی اعضای لیکود اطمینان داده شده است در صورت موفقیت این اقدام و سلب اعتماد از نتانیاهو و کابینه فعلی اش، آینده سیاسی آن‌ها تضمین شده خواهد ماند و هر کسی که با این جریان همکاری داشته باشد این تضمین برایش وجود خواهد داشت.

علاوه بر آن فرستادگان گانتز تاکید می‌کنند هیچ اصراری برای قرار گفتن وی در راس کابینه وجود ندارد، بلکه نام شخصیت‌هایی از لیکود را مطرح و تاکید می‌کنند که هر عضوی که لیکود در موردش اتفاق نظر دارد می‌تواند به عنوان نامزد نخست وزیری مطرح و برای ریاست لیکود هم رقابت کند.

روزنامه هاآرتص هم به نقل از منابع آگاه در لیکود این خبر را تایید و خاطر نشان کرد، محافل نزدیک به گانتز حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده‌اند.

گفتنی است در سایه جنگ در غزه و شکست‌های و ناکامی‌های اسرائیل در دستیابی به اهداف از پیش اعلام شده این جنگ، اختلافات و کشمکش‌های داخلی بین مسئولین اسرائیلی به نقطه اوج خود رسیده است، این درگیری و اختلاف بین گانتس و نتانیاهو شکل عیان تری به خود گرفته است و حتی در رسانه‌ها نیز به شکل بی پروایانه‌ای مطرح شده است به ویژه که از نگاه کارشناسان گانتز مهمترین شخصیت جایگزین نتانیاهو محسوب می‌شود.

یائیر لاپید که شامگاه دوشنبه دیداری با نتانیاهو داشت، قبل از آن برای چندمین بار خواستار برکنار نتانیاهو شد.

لاپید که امروز دوشنبه در صفحه خود در ایکس (تویتر سابق) به اسرائیل نسبت به شرایط در ماه مبارک رمضان هشدار داده بود، اعلام کرد، از سرنگونی بنیامین نتانیاهو از نخست وزیر حمایت می‌کند. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!