واشنگتن: قبل از حملات اخیر به دولت عراق اطلاع ندادیم


واشنگتن: قبل از حملات اخیر به دولت عراق اطلاع ندادیم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور پیش از حملات بامداد شنبه به اهدافی در داخل خاک عراق، به دولت بغداد اطلاع نداده است، اما بلافاصله پس از انجام حملات به آن اطلاع داده است.

وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کرد که این کشور پیش از حملات بامداد شنبه به اهدافی در داخل خاک عراق، به دولت بغداد اطلاع نداده است، اما بلافاصله پس از انجام حملات به آن اطلاع داده است.

به گزارش فارس، بامداد شنبه، سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

وزارت خارجه عراق در واکنش به این حملات، یادداشت اعتراضی به کاردار سفارت این کشور تسلیم و تأکید کرد: این یادداشت، شامل مخالفت عراق با حملات آمریکا و محکومیت آن است.

بغداد همچنین گفت که تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا از خاک و شهروندان خود و نیرو‌های امنیتی این کشور دفاع کند.

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز دوشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام در وزارت خارجه آمریکا خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر در سفر به کشور‌های منطقه قرار دارد در جریان دیدار‌های خود تاکید خواهد کرد که آمریکا به دنبال تشدید اوضاع در منطقه نیست.

این مقام آمریکایی اضافه کرد که بلینکن اعلام خواهد کرد که حملات اخیر آمریکا به اهدافی در سوریه و عراق تنها واکنش و نه تشدید اوضاع بوده است.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی روز دوشنبه خبر داد که پس از حملاتی که پنتاگون بامداد شنبه در عراق و سوریه انجام داد، نیرو‌های آمریکایی در سوریه سه بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «پایگاه فرات در سوریه روز‌های شنبه و دوشنبه دو بار مورد حمله قرار گرفتند که این حملات تلفاتی نداشته است».

این مقام آمریکایی گفت: «پایگاه نزدیک به میدان نفتی العمر نیز روز یکشنبه با پهپاد مورد حمله قرار گرفت، اما تلفاتی در میان نیرو‌های آمریکایی به همراه نداشت».

وی در ادامه گفت: «نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه از روز هفت اکتبر تا اکنون ۱۶۹ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول