آخرین پیش‌بینی‌ها از انتخابات آذربایجان/ علی‌اف پیروز میدان نبرد؟


آخرین پیش‌بینی‌ها از انتخابات آذربایجان/ علی‌اف پیروز میدان نبرد؟

اقتصادنیوز : انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آذربایجان فردا در حالی برگزار می‌شود که با بازگشت منطقه ناگورنو - قره‌باغ و آزادسازی مناطق اشغال شده، پیش‌بینی می‌شود که الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری کنونی پیروز این رای‌گیری باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان که بنا بود اوایل پاییز ۲ سال دیگر (اکتبر ۲۰۲۵) برگزار شود، با فرمان ۱۶ آذر الهام علی‌اف، ۱۸ بهمن امسال برگزار می‌شود.

با توجه به آزادسازی مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان و انحلال جمهوری خودخوانده آرتساخ در سال‌های اخیر، باکو انتخابات فردا را "انتخابات پیروزی" لقب داده است.

خبر مرتبط
دادگاه عامل حمله به سفارت آذربایجان در ایران برگزار شد+عکس

اقتصادنیوز: جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان با حضور متهم پرونده، وکلای وی و تعدادی از مقامات سفارت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

علاوه بر رئیس‌جمهوری کنونی، ۶ نامزد دیگر نیز در انتخابات فردا شرکت کرده‌اند: زاهد اروج (نامزد مستقل)، رازی نورولایف از حزب جبهه ملی، قدرت حسن‌قلی‌اف از حزب جبهه خلق کل (جمهوری) آذربایجان، فضلی مصطفی از حزب نظم کبیر، الشاد موسایف از حزب آذربایجان بزرگ و فواد علی‌اف (رئیس اتحادیه همگانی صیانت از حقوق بشر).

احزاب مخالف مساوات و جبهه خلق با تحریم انتخابات و عدم معرفی نامزد، از رای‌دهندگان خواسته‌اند با توجه به "ماهیت غیردموکراتیک" این دوره از انتخابات از حضور در پای صندوق‌های رای آن خودداری کنند.

بر اساس یافته‌های نظرسنجی ۱۳ بهمن موسسه استرالیایی "گروه مشاور اوراکل"، الهام علی‌اف ۶۲ ساله با ۹۷ درصد آراء شانس اصلی پیروزی در انتخابات فردا است و به زمامداری ۲۰ ساله خود هفت سال دیگر ادامه خواهد داد. اروج با کسب ۱.۲ درصد اقبال شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در جایگاه دوم قرار داشته و میزان حمایت از دیگر نامزدها کمتر از یک درصد است.

به نوشته خبرگزاری آذربایجانی ترند، ۷۹۰ ناظر از ۷۲ سازمان بین‌المللی و ۸۹ کشور بر فرآیند برگزاری انتخابات فردا نظارت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه