معاون استاندار تهران: مسکن‌مهر پردیس متری 15 میلیون بیشتر نباشد


معاون استاندار تهران: مسکن‌مهر پردیس متری 15 میلیون بیشتر نباشد

به گزارش رکنا، میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار تهران بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه تصفیه‌خانه اضطراری پردیس اظهار کرد: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر در استان تهران هزار و ۴۴ پروژه...

به گزارش رکنا، میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار تهران بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه تصفیه‌خانه اضطراری پردیس اظهار کرد: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر در استان تهران هزار و ۴۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هم پروژه جدید کلنگ‌زنی می‌شود که امیدواریم منشا خیر برای شهروندان این استان باشد.

وی گفت: تصفیه‌خانه شماره ۳ پردیس برای تامین آب شرب ساکنین پردیس جز اولویت‌ها بود، از این رو از تلاش آبفای شرق تهران برای این تکمیل پروژه و اداره خوب ۴ شهرستان با حجم کاری بالا و تکمیل تصفیه‌خانه‌ها و پروژه‌های ناتمام تقدیر می‌کنیم.

معاون استاندار تهران: مسکن‌مهر پردیس متری 15 میلیون بیشتر نباشد


معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه این تصفیه‌خانه بخش زیادی از نیاز پردیس را تامین می‌کند، ابراز کرد: پردیس اولین شهر جدید کشور است و اولین در بحث درآمد، جمعیت و موقعیت آن نسبت به نزدیکی به تهران است و این موارد جزء ویژگی‌های خوب برای سکونت در این شهر شده است.

غراوی افزود: هرچه طرح و پروژه برای توسعه در پردیس وجود دارد باید با سرعت جلو برود زیرا با این تلاش‌ها عقب‌ماندگی زیادی در پردیس داریم.

تحویل 8 هزار واحد مسکن‌مهر تا پایان سال در پردیس

وی ادامه داد: هر ماه در پردیس شاهد تحویل تعداد زیادی مسکن مهر هستیم و از ۱۹ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر ۷ تا ۸ هزار واحد تا پایان سال تحویل مالکین خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن در پردیس باقی‌مانده و ظرفیت‌های جدید برای تامین آب و احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در نظر گرفته شده است زیرا در طرح جامع شهری پردیس افق طرح اگرچه ۵۳۰ هزار نفر است اما با رشد کنونی به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

غراوی تصریح کرد: با وجود منابع آب چهار تا پنج حلقه چاه در جاجرود و بهره‌برداری از نیروگاه کلان سد لار اگر پروژه نشتی تکمیل و به بهره‌برداری نرسد با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی در مصرف آب و صرفه‌جویی در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: سرانه مصرف آب در جهان ۱۲۰ لیتر در شبانه‌روز است اما در کشورمان فرهنگ بد مصرف و وفور مصرف انرژی برق، آب و غیره باعث آسیب شده زیرا قیمت ارزان، مصرف بی‌رویه را به وجود آورده است.

هدر رفت 25 درصدی آب به خاطر شبکه توزیع فرسوده

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه باید این میزان مصرف آب، برق، گاز کاهش داشته باشد، عنوان کرد: شبکه‌های فرسوده در سیستم توزیع به صورت سالیانه ۱۵ تا ۲۵ درصد آب هدی می‌رود و باید از محل اصلاح شبکه پرت آب را کم کنیم زیرا وارد چهارمین سال خشکسالی شده‌ایم.

معاون استاندار تهران: مسکن‌مهر پردیس متری 15 میلیون بیشتر نباشد


وی اذعان کرد: وضعیت سدهای تامین‌کننده آب شرب تهران اطمینان‌بخش نیست و ذخیره اکثر آن‌ها تقریبا به اتمام رسیده و یا رو به اتمام است.

غراوی تصریح کرد: امیدواریم با بارش‌های آینده سدهای‌ استان آبگیری شوند تا در تابستان با مشکلی روبرو نشویم اما با این پروژه‌های خوب، ایجاد امید و نشاط را در بین مردم خواهیم داشت.

پرونده مسکن مهر پردیس شهریور ۱۴۰۳ بسته می‌شود

وی در خصوص زمان بسته‌شدن پرونده مسکن‌مهر در پردیس، ابراز کرد: حدود ۳۲ هزار واحد ناتمام باقی مانده بود که خوشبختانه در دولت انقلابی با پیشرفت خوب پروژه‌ها طی ماه‌های اخیر ۱۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شد.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: امیدواریم تا پایان شهریور‌ماه پرونده مسکن مهر پردیس بسته شود.

حداکثر قیمت نهضت ملی مسکن ۱۵ میلیون تومان است

غراوی در خصوص مشکل ایجاد شده برای ثبت‌نام کننده‌های طرح نهضت ملی مسکن در پردیس و مشخص نبود قیمت واحدها، اعلام کرد: در این طرح طی مصوباتی که ابلاغ شده در سطح مناطق مختلف و بسته به زمان شروع پروژه‌ها متفاوت است و بیش از ۱۲ میلیون تومان به ازای هر متر مربع هزینه نخواهد برد.

وی ادامه داد: ممکن است در برخی نقاط به دلیل هزینه‌های بالا و جهش‌های ناگهانی مصالح، میلگرد، سیمان و غیره افزایش‌ قیمتی بر این پروژه‌ها تحمیل شود.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها برای پروژه‌هایی که متوقف و به دلایلی با تاخیر در ساخت مواجه شده بودند بیشتر بوده اما با این حال به نظر ما حداکثر افزایش قیمت برای این پروژه‌ها نباید بیشتر از ۱۵ میلیون برای هر متر فراتر برود.

غراوی اضافه کرد: تمام تلاش همکاران ما در اداره راه و شهرسازی و شرکت‌‌های عمران این است که با کمترین هزینه این واحدها تحویل متقاضیان شود.

معاون عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: ما نیز در شورای عالی مسکن استان این موضوع را رصد می‌کنیم تا اقدامات به سرعت و کیفیت مطلوب انجام شود تا در زمان مقرر و با حداقل قیمت واحدها تحویل متقاصیان شود.


معاون استاندار تهران: مسکن‌مهر پردیس متری 15 میلیون بیشتر نباشد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق