پوشش فیبر نوری از 6 میلیون خانوار عبور کرد


پوشش فیبر نوری از 6 میلیون خانوار عبور کرد

به گزارش رکنا، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری از مرز ۶ میلیون خانوار کرد، اظهار داشت: آخرین آمار مربوط به...

به گزارش رکنا، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری از مرز ۶ میلیون خانوار کرد، اظهار داشت: آخرین آمار مربوط به گلستان بود که رئیس جمهور افتتاح کرد ۵ میلیون بود که در این ۴۵ روز یک میلیون اضافه شده و امید است یک میلیون دیگر هم تا آخر سال اضافه شود.

وی افزود: این بدان معناست که این ۶ میلیون خانوار در سراسر کشور امکان دسترسی به سرعت‌های چندصدمگابیت بر ثانیه را پیدا کرده‌اند که باید درخواست بدهند و اپراتور مکلف است ظرف یک ماه این سرویس را برای آنها فراهم کند.

زارع‌پور گفت: تا یک سال و نیم گذشته زیرساخت‌های داخل کشور برای پذیرای کاربران به شکل میلیونی فراهم نبود بحمدالله در بازی ایران و ژاپن ترافیک داخل کشور از مرز ۷ ترابیت بر ثانیه عبور کرد.

وی افزود: این عدد ابتدای دولت ۲.۱ بوده است اکنون اوج ترافیک مصرفی مردم در پلتفرم‌های داخلی مردم بیش از سه برابر شده است و البته میانگین قدری کمتر از این مقدار است. اوج مصرف نشان می‌دهد که زیرساخت‌های کشور برای میزبانی از چنین ترافیکی آماده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در مورد پخش زنده هم سکوها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و تلویبیون پخش زنده کردند. آماری که دوستان در مدیریت تلویبیون دادند بیش از ۶ میلیون نفر فوتبال را از طریق تلویبیون تماشا کردند و نزدیک ۱.۵ میلیون نفر هم به شکل همزمان دیدند.

زارع‌پور ادامه داد: از این ۷ ترابیت بر ثانیه بیش از ۳۰ درصد مربوط به تلویبیون بوده است که اتفاق بسیار بزرگ و مهمی است که نشان می‌دهد که هم سکوها جاندار شده‌اند و می‌توانند زیرساخت‌های ارتباطی کشور و ترافیک‌های اینچنینی را تولید و مدیریت کنند.


پوشش فیبر نوری از 6 میلیون خانوار عبور کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...