فروشگاه های آنلاین؛ راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا


فروشگاه های آنلاین؛ راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا

حمل‌ونقل همچنان مسئله جدی برای شهرها محسوب می‌شود زیرا به انتشار گازهای گلخانه‌ای، آلودگی صوتی و تصادفات جاده‌ای کمک می‌کند؛ راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای کاهش ردپای انتشار کربن در شهرها مورد نیاز است.

خرید آنلاین از اوایل دهه ۲۰۰۰، انتظارات و رفتارهای مصرف‌کننده را تغییر داده است؛ برنامه‌های تحویل کالا در روز بعد و تحویل غذا به امری عادی تبدیل شده‌اند در نتیجه افزایش دورکاری و تحویل کالا در خانه را راحت‌تر کرده است. این روندها، طی همه‌گیری کووید-۱۹ تقویت شده‌اند و احتمالاً ادامه خواهند داشت.

در پاسخ به این موضوع، خدمات و گزینه‌های تحویل انعطاف‌پذیر برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کننده اضافه شده‌اند اما با این تغییرات، چالش‌هایی به وجود می‌آید. برای مثال، رشد تقاضا بای تحویل کالا در مکان مورد نظر به معنای وسایل نقلیه بیشتر در جاده‌هاست. در حالی که شهرها از قبل برای مقابله با شلوغی در تلاش هستند، وسایل نقلیه بیشتر برای تحویل کالا در جاده‌ها باعث طولانی‌تر شدن زمان سفر می‌شوند و بر اقتصاد محلی تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، افزایش خودروهای تحویلی چالش‌هایی را برای انتشار کربن همچنین ایمنی جاده‌ها ایجاد می‌کند.

با توجه به این موضوع که دولت‌ها برای شهرهای پایدارتر تلاش می‌کنند، اکنون زمان رسیدگی به ردپای تحویل کالا و کشف راه‌حل‌های نوآورانه است.

در حالی که بسیاری از شهرها فعالانه در تلاش برای رسیدگی به مسائل ازدحام و محیط زیست هستند، سیاست‌ها و مقررات باید با اقدامات بخش خصوصی همراه شوند. پذیرش راه‌حل‌های جدید، نوآورانه و پایدار در تحویل، مزایای قابل‌توجهی را برای بخش خصوصی به ارمغان می‌آورد. با انجام این کار، شرکت‌ها می‌توانند در فرصت‌های تجاری جدید سرمایه‌گذاری و شیوه‌های کارآمدتری ایجاد کنند.

شرکت‌ها در سراسر چشم‌انداز تحویل کالا، انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی را پذیرفته‌اند؛ آمازون، به‌عنوان بخشی از مسئولیت آب‌وهوایی شرکتش، تعهد خود را برای اضافه کردن ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی به ناوگان آمازون تا سال ۲۰۳۰ از طریق مشارکت با استارتاپ ریویان اعلام کرد که نشان‌دهنده تغییری قابل توجه در بازار به سمت الکتریکی‌سازی است.

فروشگاه های آنلاین؛ راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا

همچنین شرکت سوئدی مجازی ایکیا (IKEA) در فضای خودروهای الکتریکی پیشرو است و تعهد خود را به تحویل ۱۰۰ درصد بدون آلایندگی در تمام بازارها تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرده است. علاوه بر این، شرکت آلمانی دی‌اچ‌ال (DHL) متعهد شده است تا ۶۰ درصد از عملیات تحویل خود را به خودروهای برقی تبدیل کند، با این حال، جایگزینی ساده وسایل نقلیه موجود با خودروهای برقی، چالش‌های ازدحام را حل نمی‌کند و راه‌حل‌های دیگری نیز مورد نیاز خواهد بود.

داده‌ها و فناوری در قلب نوآوری در تحویل هستند. راه‌حل‌های مبتنی بر داده می‌توانند به درک بهتر فرکانس، انواع و الگوهای تحویل و یافتن راه‌حل‌هایی برای لجستیک کارآمدتر کمک کنند.

در گوتنبرگ، سوئد، مدیریت شهری از طریق به اشتراک‌گذاری داده‌ها با بخش خصوصی به این چالش پرداخته است. بسیاری از کسب‌وکارها در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه اتخاذ رویکرد مشارکتی با مدیریت شهری می‌تواند به مقابله با چالش‌ها کمک کند.

بخش خصوصی می‌تواند در ایجاد محموله‌های پایدار و نوآورانه، کاهش ردپای آنها و بهره‌برداری از فرصت‌های تجاری جدید منجر شود، با این حال، مهمترین مورد همکاری بین بخش خصوصی و ادارات شهری است.

اکنون ائتلاف جهانی تحرک جدید، ابتکار مجمع جهانی اقتصاد، در حال بررسی این موضوع است که چگونه همکاری عمومی و خصوصی می‌تواند آینده‌ای پایدار را برای تحویل‌ها به ارمغان بیاورد. همکاری عمومی و خصوصی با پذیرش نوآوری برای تحویل پایدار، می‌تواند شهرهای قابل زندگی ایجاد و اعتماد عمومی را بازسازی کند.

فروشگاه های آنلاین؛ راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی