افشای شکنجه شدید فرماندهان ارشد زندانی در زندان‌های تحریرالشام / فراخوان شورش علیه تروریست‌ها


افشای شکنجه شدید فرماندهان ارشد زندانی در زندان‌های تحریرالشام / فراخوان شورش علیه تروریست‌ها

با افشای شکنجه شدید زندانی‌ها در زندان‌های گروه تروریستی تحریرالشام در سوریه برای اعتراف‌گیری از آن‌ها، فراخوان‌هایی برای یورش به زندان‌های سرکرده این گروه، بازداشت او و نیروهایش منتشر شد.

افشای شکنجه شدید فرماندهان ارشد زندانی در زندان‌های تحریرالشام / فراخوان شورش علیه تروریست‌ها

به گزارش راهبرد معاصر؛ «هیئت تحریر الشام» تعدادی از فرماندهان ارشد خود را پس از ماه‌ها بازداشت به اتهام جاسوسی برای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در ادلب، به دلیل نبود اسناد و مدارکی که این اتهامات را ثابت کند، آزاد کرد.

به گفته برخی فعالان در ادلب، هیئت تحریر الشام در تلاش برای اعتراف گیری، این افراد را شکنجه کرده بود، اما ناکام ماند.

در پی افشای شکنجه بازداشتی‌ها در زندان‌های «هیئت تحریرالشام»، برخی فعالان و مخالفان این گروه تروریستی از فرماندهانی که به تازگی پس از اثبات بی‌گناهی‌شان در پرونده موسوم به «گروهک امنیتی» آزاد شده‌اند، خواستند به زندان‌های «ابومحمد الجولانی» سرکرده این گروه یورش برده و او را همراه با نیرو‌های امنیتی‌اش بازداشت کرده و تمامی بازداشتی‌های زندان‌ها را آزاد کرده و آن‌ها را جایگزین کنند.

حامیان فرماندهان آزاد شده فراخوان‌هایی را برای شورش، افشای جنایات الجولانی، اعمال فشار برای جدا شدن از تحریر الشام و ایجاد یک ساختار نظامی مخالف الجولانی جهت انتقام‌گیری از زندانی‌هایی که سرنوشت صد‌ها تن از آن‌ها هنوز نامعلوم است، منتشر کردند.

«صالح الحموی» از فرماندهان سابق جبهه النصره در پیامی خطاب به افراد آزاد شده از زندان‌های الجولانی به آن‌ها تاکید کرد که اکنون فرصتی برای یورش به زندان‌ها و آزاد کردن تمامی زندانی‌ها و جایگزینی آن‌ها با نیرو‌های تحت امر الجولانی و نیز تشکیل شورایی برای محاکمه همه از جمله الجولان که دستور شکنجه زندانی‌ها را صادر کرده، وجود دارد.

هیئت تحریر الشام ۲۶ ژانویه گذشته در بیانیه‌ای با اشاره به اتمام بازرسی و تحقیقات از افراد بازداشت شده، تلاش کرد با اعلام بازداشت بازپرسانی که تخلفاتشان محرز شده، خشم ایجاد شده را مهار کند.

فعالان در ادلب اظهار کردند، الجولانی پس از آنکه احساس کرد حاکمیتش در خطر است، برای مهار خشم گروه‌هایی که مخالف عملیات «گروهک امنیتی» بودند، این افراد را آزاد کرد و به بازدید آن‌ها در خانه‌هایشان رفت تا حمایت دوباره آن‌ها را به دست آورد، اما همزمان در مناطق مختلف ادلب تظاهرات‌هایی در محکومیت جنایات الجولانی و شکنجه زندانی‌ها در زندان‌هایش آغاز شدند.

به گفته منابع المیادین، هیئت تحریر الشام در عملیات خود علیه «گروهک امنیتی» از ژوئن سال گذشته حدود ۶۵۰ فرمانده و نیرو را بازداشت کرد که مهمترین آن‌ها «میسر علی موسی عبدالله الجبوری»، مرد شماره دوی این گروه ملقب به «ابو ماریا القحطانی» بود که در یکی از پایگاه‌های امنیتی این گروه تحت تدابیر امنیتی شدیدی در بازداشت به سر می‌برد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق