چراغ‌ سبز کاخ سفید به فرمانده جدید ارتش اوکراین


چراغ‌ سبز کاخ سفید به فرمانده جدید ارتش اوکراین

اقتصادنیوز: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به برکناری فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت که واشنگتن با هر کسی که مسئول ارتش اوکراین باشد، همکاری خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد، به دستور ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری، والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح کشور برکنار شد و ژنرال الکساندر سیرسکی جایگزین او می شود.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این برکناری از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: ما با هر کسی که مسئول ارتش اوکراین باشد کار خواهیم کرد. ما نگران ثبات اوکراین در نتیجه این موضوع نیستیم. زلنسکی فرمانده کل است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا معتقد است که حمایت از اوکراین به ویژه در حال حاضر حیاتی است. بر اساس جلساتی که او داشته، او مطمئن است که قانونگذاران در کنگره نیز همین احساس را دارد.

پیش از این، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که دولت بایدن مطمئن است که می‌تواند موافقت کنگره را برای کمک به کی یف جلب کند و به این کمک ها ادامه دهد.

کربی در مورد مصاحبه تاکر کارلسون روزنامه نگار و مجری مشهور آمریکایی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که برای انجام این مصاحبه به مسکو سفر کرده و قرار است این مصاحبه به زودی پخش شود، گفت: مردم آمریکا می دانند اوکراین برای چه می جنگد." آنها قرار نیست تحت تاثیر یک مصاحبه قرار بگیرند.

سنای آمریکا پس از ماه‌ها اختلاف و مذاکره از یک لایحه دوحزبی ۱۱۸ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تقویت امنیت مرزها رونمایی کرد. لایحه جدید ۲۰.۲۳ میلیارد دلار به امنیت مرزهای آمریکا، ۶۰.۰۶ میلیارد دلار کمک به اوکراین و ۱۴.۱ میلیارد کمک نظامی به اسرائیل در نظر گرفته است.

همچنین ۲.۴۴ میلیارد دلار کمک به فرماندهی مرکزی آمریکا و ماموریت آن در دریای سرخ و ۴.۸۳ میلیارد دلار نیز برای کمک به شرکای آمریکا در منطقه هندوپاسیفیک و مقابله آنها با چین اختصاص یافته است. علاوه بر این، ۱۰ میلیارد دلار برای کمک بشردوستانه در غزه در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این لایحه گفت که قویا از آن حمایت می‌کند و از کنگره می‌خواهد که آن را فورا تصویب کند.

وی در ماه اکتبر خواستار بودجه اضافی برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان شده بود اما از آنجا که جمهوریخواهان تصویب این درخواست را به مقابله با مهاجران و افزایش امنیت مرزها منوط کرده بودند، درخواست بایدن در کنگره تایید نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی