عملکرد خوب بی وای دی در بازار خودروهای وارداتی ژاپن


عملکرد خوب بی وای دی در بازار خودروهای وارداتی ژاپن

درحالی‌که تنها یک سال از حضور بی وای دی در بازار ژاپن می‌گذرد، این برند چینی سهم ۲۰ درصدی از خودروهای برقی وارداتی به این کشور را به خود اختصاص داده است. چینی‌ها به گسترش حضور خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهد و ماه قبل سهم بیش از ۲۰ درصدی...

درحالی‌که تنها یک سال از حضور بی وای دی در بازار ژاپن می‌گذرد، این برند چینی سهم ۲۰ درصدی از خودروهای برقی وارداتی به این کشور را به خود اختصاص داده است.

چینی‌ها به گسترش حضور خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهد و ماه قبل سهم بیش از ۲۰ درصدی از واردات خودروهای برقی به ژاپن را به خود اختصاص داده‌اند. بی وای دی یک سال است که در این کشور حضور یافته و البته عملکرد برجسته‌ای را نیز به نمایش می گذارد. انجمن واردکنندگان خودروی ژاپن JAIA می‌گوید مجموع واردات خودروهای برقی به این کشور ۱۱۸۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

از میان ۱۱۸۶ خودروی برقی وارداتی به ژاپن، بی وای دی سهم ۲۱۷ دستگاهی داشته است. اگرچه چنین رقمی خیلی به چشم نمی‌آید اما با توجه به مدت‌زمان کم حضور بی وای دی در ژاپن قابل‌توجه خواهد بود. نکته مهم‌تر اینکه بازار خودروی ژاپن خیلی با واردات خودروها از سایر کشورها شناخته نمی‌شود. بی وای دی ژانویه سال قبل به‌صورت رسمی راهی ژاپن شد و شاسی‌بلند ارزان‌قیمت آتو ۳ یا یوان پلاس را برای این کشور در نظر گرفت. این خودروساز چینی در ماه سپتامبر دومین محصول برقی و ارزان‌قیمت خود یعنی هاچبک دلفین را برای صادرات به ژاپن انتخاب کرد. خودروی موردبحث با قیمت ۲۴۵۰۰ دلاری می‌خواهد رقیب تویوتا در خاک خودش باشد. دلفین از باتری ۷۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و با یک‌بار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتری را طی خواهد کرد. نسخه دیگری از همین خودرو با باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی و برد ۴۷۶ کیلومتری نیز وجود دارد که البته قیمتش به ۲۷ هزار دلار می‌رسد.

بی وای دی همچنین می‌خواهد سدان برقی سیل را از هفته‌های آتی در ژاپن عرضه کند و تا سال ۲۰۲۵ در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا حضور داشته باشد. چینی‌ها ماه قبل بیش از ۱ درصد کل فروش بازار خودروی ژاپن را به خود اختصاص داده‌اند و این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که برندهای داخلی همچون تویوتا، هوندا، میتسوبیشی، نیسان و مزدا از روند بازار عقب افتاده‌اند. از میان بیش از ۱۱.۲ میلیون خودرویی که تویوتا در سال ۲۰۲۳ به فروش رساند تنها ۱۰۴ هزار دستگاه از نوع برقی بوده‌اند. در واقع سهم خودروهای برقی از کل فروش تویوتا به کمتر از ۱ درصد می‌رسد. در طرف مقابل باید گفت تسلا مدل Y با کنار زدن تویوتا راو ۴ و کرولا به پرفروش‌ترین خودروی جهان در سال قبل بدل شد. باید گفت بازار خودروی ژاپن میانه چندانی با محصولات وارداتی ندارد و برندهای داخلی همچون تویوتا و نیسان بخش اعظم بازار را در اختیار دارند.

در نیمه اول سال قبل، خودروهای وارداتی تنها ۵ درصد از کل بازار ژاپن را به خود اختصاص دادند و این برای اولین بار بود که در دو سال گذشته میزان واردات خودروها به این کشور آسیایی افزایش یافت. اکثر خودروهای وارداتی از برندهای لوکس همچون بی ام و، مرسدس بنز و آئودی بوده است اما رشد فروش بی وای دی در ژاپن معنی خاصی دارد. باید دید ژاپنی‌ها خواهند توانست عقب‌ماندگی خود در بازار خودروهای برقی را جبران کنند یا اینکه محصولات چینی با قیمت و راندمان مناسب اختیار عمل را در دست خواهند گرفت.

برچسب ها
BYD

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کمک BMW به تولید خودروهای پرنده