زمان عرضه اولیه وشستان در بورس| همه چیز درباره عرضه اولیه وشستان


زمان عرضه اولیه وشستان در بورس| همه چیز درباره عرضه اولیه وشستان

در این خبر به توضیحاتی درباره همه چیز از عرضه اولیه وشستان و میزان سود هر سهم وشستان پرداخته شده است.

در این گزارش هرآنچه که نیاز است درباره عرضه اولیه وشستان بدانید پرداخته شده است.

میزان سود هر سهم عرضه اولیه وشستان چقدر است؟

براساس آنچه که در خبرها آمده است، موافقت هیات پذیرش، سهام شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان از ۱۶ بهمن با نماد "وشستان" در بخش شرکت‌ های چند رشته‌ای صنعتی در پلاک ۶۱۲ در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام (برای عرضه اولیه، انتقال به بازارگردان و عرضه پس از عرض اولیه) بایستد.

تاریخچه شرکت، سرمایه و ترکیب سهامداری شستان

طبق این گزارش و بررسی‌ ها، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح ۱۱ تیر سال ۸۷ به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در همان تاریخ شروع به بهره‌برداری کرد. شهریور سال ۹۸ نام شرکت به سرمایه‌گذاری تجاری شستان تغییر یافت.

همچنین سرمایه این شرکت در بدو تاسیس ۲۰ میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و صندوق بیمه نیروهای مسلح ۷۰ و ۳۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند. با توجه به افزایش سرمایه اخیر، شرکت اصلی برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد. این شرکت اصلی دارای ۶۶ نیروی انسانی بوده که با کارکنان گروه تعداد آنها به ۱۰.۴ هزار نفر می‌رسد.

گفتنی است که محصولات تولیدی گروه به دو دسته صادراتی و داخلی تفکیک می‌شود. محصولات صادراتی شامل متانول، پروپان، بوتان و گوگرد در گروه محصولات پتروشیمی و فروسیلیسیم، سرباره و غبار میکروسیلیکا در گروه محصولات آلیاژی است.

عمده فروش صادراتی شرکت در سال گذشته مربوط به محصول متانول پتروشیمی مرجان به میزان ۱.۳ میلیون تن معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان و محصول متانول پتروشیمی بوشهر به میزان ۱.۱ میلیون تن معادل ۹.۱ هزار میلیارد تومان است.

در گروه محصولات آلیاژی عمده فروش صادراتی مربوط به فروسیلیسیم شرکت فروسیلیسم خمین است که در سال گذشته به میزان ۲.۶ هزار تن معادل ۱۱۴.۲ میلیارد تومان است.

درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی

درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی شامل سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و درآمد املاک است.

زمان عرضه اولیه وشستان در بورس| همه چیز درباره عرضه اولیه وشستان

صورت سود و زیان ۵ ساله شرکت اصلی

زمان عرضه اولیه وشستان در بورس| همه چیز درباره عرضه اولیه وشستان

سیاست تقسیم سود در سه سال گذشته و پیش بینی سه سال آینده

سیاست تقسیم سود شرکت برای ۵ سال گذشته بطور میانگین ۸۵ درصد بوده و برای سه سال مالی آینده تا ۱۴۰۴ بر مبنای تقسیم سود به میزان حداقل و حداکثر ۸۰ و ۸۵ درصد سود خالص سال قابل پیش‌بینی است.

پیش بینی سود هر سهم تا سال ۱۴۰۴

زمان عرضه اولیه وشستان در بورس| همه چیز درباره عرضه اولیه وشستان

اهم طرح‌های توسعه‌ای شستان

زمان عرضه اولیه وشستان در بورس| همه چیز درباره عرضه اولیه وشستان

زمان عرضه اولیه وشستان در بورس| همه چیز درباره عرضه اولیه وشستان

چند عرضه اولیه در صف بورس تهران قرار دارد؟

معاون پذیرش و ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: پنج شرکت در مرحله عرضه اولیه قرار دارند که اگر شرایط بازار اجازه دهد مراحل عرضه اولیه را طی خواهیم کرد.

محمدامین قهرمانی به آخرین جزییات درج نماد شرکت سرمایه‌گذاری تجاری «شستان» در بازار سهام اشاره کرد و افزود: نماد این شرکت روز دوشنبه (۱۶ بهمن ماه) در بورس تهران درج شد.

وی به اقداماتی که باید برای عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری تجاری «شستان» در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد و گفت: این شرکت باید در ابتدا توکن مورد نیاز را از سازمان دریافت و اطلاعات مالی را در سامانه کدال افشا کند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در ادامه این اقدامات، باید موضوع مربوط به ارزش‌گذاری انجام و سهام شرکت پس از برگزاری جلسه معارفه عرضه اولیه شود.

سرپرست معاونت ناشران و اعضا شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: سرمایه فعلی شرکت «شستان» بالغ بر ۲۵ همت است و در واقع جزو بزرگترین شرکت‌هایی است که عرضه اولیه آن در بورس تهران انجام می‌شود.

آمار عرضه اولیه بورس تهران تا پایان سال ۱۴۰۲

وی به برنامه‌های پیش‌رو برای عرضه اولیه دیگر شرکت‌ها در بورس اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد که طی چند روز آینده درج نماد و فرآیند عرضه اولیه ۲ شرکت فولاد سیرجان و شرکت ذوب آهن بیستون در بورس انجام شود.

قهرمانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ شرکت در بورس تهران پذیرش و عرضه اولیه پنج شرکت انجام شد.

سرپرست معاونت ناشران و اعضا شرکت بورس اوراق بهادار تهران به شرکت‌هایی که در صف عرضه اولیه بورس تهران قرار دارند، اشاره و خاطر نشان کرد: تا پایان سال هم ۶ شرکت دیگر در بورس تهران پذیرش خواهند شد.

وی در پایان گفت: اکنون پنج شرکت در مرحله عرضه اولیه قرار دارد که اگر شرایط بازار اجازه دهد مراحل عرضه اولیه را طی خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج