آتش به جان جنگل‌های نوشهر افتاد


سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر از وقوع یک مورد آتش سوزی در منطقه جنگلی "اجل" حوالی روستای نیرنگ این شهرستان خبر داد.

آتش به جان جنگل‌های نوشهر افتاد

به گزارش راهبرد معاصر؛ جواد فلاح افزود: این بلیه حوالی ساعت ۱۶ امروز به ستاد مدیریت بحران شهرستان و یگان حفاظت گزارش شده و در گام نخست یک گروه موتور سوار به منظور شناسایی نقطه وقوع آتش سوزی اعزام شده اند.

وی اظهار کرد: به علت سخت گذر و صخره‌ای بودن محل وقوع آتش سوزی، رسیدن به مسیر دسترسی حدود سه ساعت زمانبر است، اما با این وجود افزون بر این گروه، گروه دیگر پشتیبان و یگان حفاظت هم ۳۰ دقیقه پیش به مکان یاد شده اعزام شدند.

این مسوول همچنین از وقوع یک مورد آتش سوزی دیگر در روز گذشته در عرصه جنگلی ماشلک " دالنو" خبر داد.

فلاح افزود: این آتش سوزی حوالی ساعت ۱۱ روز جمعه هفته گذشته به وقوع پیوست و تا ساعت ۲۰ همان روز مهار و خاموشی این آتش زمان برد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر - رویان یادآور شد: در این حادثه حدود هشت هزار مربع از رویشگاه جنگلی ماشلک در آتش سوخت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران هم پیش از این درباره احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه به دلیل گرمای هوا و دخالت عوامل انسانی هشدار داده بود.

مهرداد خزایی پول در گزارشی با اشاره به افزایش دمای هوا در این ایام گفت که احتمال وقوع آتش سوزی در برخی از عرصه‌های جنگلی در این مناطق وجود دارد.

به گفته وی به دلیل وزش باد گرم و احتمال آتش سوزی، شهروندان در طبیعت مازندران آتش روشن نکنند.

وی افزود: با این که برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه‌ها در ابعاد مختلف اقدامات لازم صورت گرفته است، اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم دراین حوزه بسیار موثر است.

خزایی پول اظهار داشت: در صورت مشاهده و یا اطلاع از حریق در اراضی منابع طبیعی، مردم با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴، شماره تلفن‌های امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

از هفته گذشته تاکنون سه مورد آتش سوزی در جنگل‌های غرب مازندران رخ داده که تاکنون بیش از یک هکتار از عرصه در آتش سوخته است.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با ۱۶۸ هزار هکتار مساحت دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۵ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۴۳ هزار هکتار برآورد می‌شود.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.
حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان‌های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو