چگونه بلیط سفر را ارزان تهیه کنیم؟


چگونه بلیط سفر را ارزان تهیه کنیم؟

مدیریت هزینه‌های سفر از دغدغه‌های اصلی تقریبا همه مسافران است. در این بین یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای کاهش هزینه‌های سفر که اغلب مسافران هم به دنبال آن هستند پیدا کردن ارزانترین بلیط سفر شامل بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما است.

مدیریت هزینه‌های سفر از دغدغه‌های اصلی تقریبا همه مسافران است. در این بین یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای کاهش هزینه‌های سفر که اغلب مسافران هم به دنبال آن هستند پیدا کردن ارزانترین بلیط سفر شامل بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما است. خوشبختانه صرف نظر از اینکه کدام یک از این وسایل نقلیه را برای سفر انتخاب کنید ترفندها و راهکارهایی وجود دارد که با بکارگیری آنها می‌توان تا حد امکان بلیط ارزانتری برای سفر با آنها تهیه کرد. اگر می‌خواهید از این ترفندها باخبر شوید و بدانید که چگونه بلیط سفر را می‌توان ارزان تهیه کرد؟ با ما در ادامه مطلب همراه شوید و در سفرهای بعدی با کمک راهکارهایی که مطرح می‌کنیم ارزانتر از همیشه سفر کنید.

وقتی راهی سفر شوید که دیگران سفر نمی‌کنند

یکی از کاربردی‌ترین راهکارهایی که برای تهیه بلیط ارزان سفر می‌توان بکار گرفت برنامه‌ریزی برای سفر رفتن در زمان‌هایی است که اغلب از سفرکردن پرهیز می‌کنند. در توضیح این موضوع باید گفت میزان تقاضا برای خرید بلیط سفر با قیمت انواع بلیط سفر رابطه مستقیمی دارد. به عبارتی هر زمان که حجم سفرها افزایش پیدا می‌کند تقاضا برای خرید بلیط‌های سفر هم بیشتر می‌شود و ارائه‌دهندگان بلیط نیز بر این اساس قیمت بیشتری برای آن تعیین می‌کنند. بدیهی است که عکس این موضوع نیز صادق است؛ یعنی زمانی که افراد تمایل کمتری به سفر رفتن دارند قیمت بلیط هم کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستید یا بلیط قطار یا اتوبوس با قیمت ارزان‌تر هستید در هر حال اگر در ایام غیر تعطیل و خلوت سفر مانند فصل زمستان به سفر بروید قیمت کمتری هم برای بلیط سفرتان پرداخت خواهید کرد.

به سراغ گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه بروید

اگر به‌اندازه کافی اهل سفرکردن باشید پس حتماً تابه‌حال اقدام به خرید آنلاین بلیط سفر هم کرده‌اید و می‌دانید که در زمان خرید بلیط معمولاً گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. به طور مثال اگر قصد رزرو بلیط قطار را داشته باشید هنگام رزرو لازم است از میان انواع گزینه‌ها شامل شرکت‌های ریلی گوناگون و انواع قطارهای اتوبوسی و کوپه‌ای دست به انتخاب بزنید. قیمت این گزینه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد به طور مثال قطارهای کوپه‌ای به همان نسبت که امکانات بیشتری دارند و سفر با آنها راحت‌تر است قیمت بیشتری دارند در مقابل قطارهای اتوبوسی امکانات محدودتری دارند و قیمت آنها هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در خرید بلیط پروازها یا حتی اتوبوس نیز این مورد صدق می‌کند. بدیهی است پرواز با یک ایرلاین معتبر و مشهور با سفر با ایرلاین‌های معمولی‌تر تفاوت دارد و یا از میان کلاس‌های پروازی شامل اکونومی، بیزینس و فرست کلاس به ترتیب هزینه کمتری باید پرداخت شود؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط سفر با انواع گزینه‌هایی که برای هر کدام وجود دارد آشنا شوید تا در زمان رزرو بلیط بتوانید با رفتن به سراغ گزینه‌های اقتصادی‌تر بلیط سفر را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری تهیه کنید.

چگونه بلیط سفر را ارزان تهیه کنیم؟

بلیط خود را آنلاین خریداری کنید

فرقی نمی‌کند که بلیط سفری که به دنبال خریدش هستید از چه نوعی است: پرواز، قطار یا اتوبوس. در هر حال بهتر است آن را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. با این کار نه تنها زمان کمتری برای رزرو بلیط سفرتان نیاز دارید؛ بلکه امکان تحقیق و بررسی انواع گزینه‌های موجود و مقایسه آنها هم بیشتر برایتان فراهم می‌شود. زیرا معمولاً با مراجعه حضوری به شرکت‌های خدمات مسافرتی یا دفاتر فروش بلیط تعداد محدودی از گزینه‌ها به شما پیشنهاد می‌شود و روشن است که هر قدر تعداد گزینه‌های کمتری برای انتخاب داشته باشید احتمال پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هم کمتر می‌شود. درصورتی‌که کافی است تا بلیط سفرتان را در اینترنت جستجو کنید آن وقت خواهید دید که گزینه‌های بیشتری برایتان وجود دارد و در نتیجه احتمال پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هم بیشتر می‌شود. علاوه‌برآن گاهی بلیط‌های سفر با تخفیف ویژه و آنلاین در سایت‌ها عرضه می‌شود و در این مواقع می‌توانید با خرید اینترنتی از این تخفیفات بهرمند شوید.

سایت یا سامانه فروش مناسبی انتخاب کنید

درست است که خرید اینترنتی بلیط سفر گزینه بهتری نسبت به خرید حضوری آن است؛ اما تمام مزایایی که برای خرید آنلاین بلیط‌های سفر پیش‌تر ذکر کردیم تنها در صورتی شامل حالتان می‌شود که منبع مناسبی برای این کار انتخاب کنید. زیرا باوجودآنکه بازار خرید اینترنتی انواع بلیط‌های سفر این روزها بسیار داغ است سایت‌ها و سامانه‌های زیادی هم در فضای اینترنتی وجود دارند؛ اما همه آنها گزینه مناسبی برای خرید بلیط ارزان سفر نیستند. زیرا صرف نظر از معتبر بودن یا نبودن این سایت‌ها، بسیاری از آنها گزینه‌های محدودی از بلیط‌ها را در برمی‌گیرند و یا بلیط‌های سفر با قیمت‌های بیشتری در آنها عرضه می‌شود.

بنابراین، بهتر است منبعی که برای این کار انتخاب می‌کنید طیف گسترده‌ای از بلیط‌ها را در برداشته باشد و قیمت‌های آن هم در مقایسه با دیگر سایت‌ها و سامانه‌ها معقولانه‌تر باشد. اگر زمان کافی برای پیدا کردن چنین سایتی ندارید به شما توصیه می‌کنیم سری به سفرمارکت بزنید. زیرا سفرمارکت یک بازار مجازی است که از طریق آن می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش بلیط دسترسی پیدا کنید. در سفرمارکت می‌توانید قیمت بلیط مورد نظرتان را در چندین سایت مختلف مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

چگونه بلیط سفر را ارزان تهیه کنیم؟

کلام آخر

پیدا کردن بلیط ارزان سفر یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک سفر اقتصادی است و به همین دلیل بسیاری از مسافران به دنبال پیدا کردن راهکارها و ترفندهای مخصوص آن هستند. فرقی ندارد که بلیط سفری که می‌خواهید با قیمت ارزان تهیه کنید بلیط هواپیما است یا قطار و اتوبوس. حتی مقصد سفرتان هم مهم نیست در هر حال برخی ترفندها و راهکارهای کلی وجود دارد که بتوانید بلیط انواع وسایل نقلیه سفر را با قیمت ارزان‌تری تهیه کنید. در این مطلب چهار تا از اصلی‌ترین آنها را مطرح کرده‌ایم. این راهکارها را می‌توان برای خرید انواع بلیط سفر بکار گرفت. اما با این وجود در خرید هر بلیط سفر برخی راهکارهای خاص هم وجود دارد که تنها در همان مورد کاربرد دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیمیل ها چه افرادی هستند؟