لوکاشنکو: بلاروس به دنبال همکاری راهبردی با ایران است


لوکاشنکو: بلاروس به دنبال همکاری راهبردی با ایران است

رئیس‌جمهور بلاروس در پیام تبریک جشن انقلاب ایران به رئیس‌جمهور ایران، از تصمیم مینسک برای گسترش همکاری راهبردی با تهران خبر داد.

لوکاشنکو: بلاروس به دنبال همکاری راهبردی با ایران است

به گزارش راهبرد معاصر؛ در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رئیس‌جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو امروز (یکشنبه) در پیام تبریک به رئیس‌جمهور ایران سیدابراهیم رئیسی تأکید کرد که بلاروس به دنبال مشارکت راهبردی با ایران است.

خبرگزاری «بلتا» گزارش کرد، وی در پیام خود تصریح کرد: «در دوره گذشته، مردم ایران بر حق حرکت در مسیر توسعه که به طور مستقل انتخاب کردند، تأکید داشته‌اند».

وی تأکید کرد که بلاروس و ایران بر اساس اصول احترام و درک متقابل، به طور سیستماتیک همکاری‌های سودمند دوجانبه را گسترش داده و به طور هماهنگ در مجامع چندجانبه همکاری می‌کنند.

لوکاشنکو با استقبال از عضویت ایران در شانگهای گفت «ما از مشارکت کامل کشور شما در سازمان همکاری شانگهای و بریکس حمایت می‌کنیم. انتظار دارم که تماس‌ها بین مینسک و تهران در این بسترهای بین‌المللی به تلاش‌های ما برای برقراری همکاری راهبردی کمک کند».

رئیس‌جمهور بلاروس از میهمان‌نوازی‌ ایران در برابر هیأت بلاروسی که مارس ۲۰۲۳ به ایران سفر کرده‌ بودند، قدردانی کرد و گفت: «متقاعد شده‌ام که تمامی توافقاتی که در جریان این سفر حاصل شد، به طرز مؤثری اجرا شود».

لوکاشنکو در پایان از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به بلاروس دعوت کرد و گفت: «من از این فرصت استفاده می‌کنم و بار دیگر از شما برای بازدید از بلاروس در یک زمان مناسب برای گفت‌وگو در مورد زمینه‌های نویدبخش همکاری دعوت کنم»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی