هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ مقایسه این دو روش زیبایی


هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ مقایسه این دو روش زیبایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید هایفوتراپی و بوتاکس هر دو ازجمله درمان‌های ضد پیری هستند. این روش‌ها باعث می‌شوند از شر چین‌وچروک‌ها خلاص شوید. هر دوی این روش‌ها مزیت‌ها و معایب خود را دارند و انتخاب بین آنها و این که هایفو بهتر است با بوتاکس باید بر اساس روش انجام هر یک از این درمان‌ها، شرایط افراد و بر اساس خواسته‌هایی که دارند تعیین شود.

برای جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ پوستی سالم، زیبا و درخشان حس اعتماد به نفس را در افراد ایجاد می‌کند و می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه شما داشته باشد. اگر از بین بردن علائم پیری و دستیابی به پوستی جوان‌تر هدف شماست، گزینه‌های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. خصوصا که دستگاه‌ها و تکنیک‌های زیبایی که در کلینیک‌های پوست و زیبایی استفاده می‌شود روز به روز در حال توسعه و به روز شدن است.

دو تکنیک مهم و پراستفاده برای جوان سازی پوست صورت، تکنیک هایفوتراپی و بوتاکس است. اما کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟ در این مقاله با مقایسه هایفوتراپی با بوتاکس به شما کمک می‌کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قبل از تصمیم‌گیری به اقدام هایفو یا بوتاکس، حتما با متخصص پوست و مو صحبت کنید تا مطمئن شوید بهترین راه برای نتیجه گرفتن شماست. در پنل دکترتو می‌توانید بهترین متخصصان پوست ومو را در سرتاسر ایران پیدا کرده و نوبت حضوری یا تلفنی دریافت کنید.

هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟

هایفوتراپی و بوتاکس هر دو جزء درمان‌های غیرجراحی و درمان‌های ضد پیری هستند که می‌توانند به شما برای خلاص شدن از شر چین‌وچروک‌ها و رسیدن به پوستی صاف‌تر و جوان‌تر کمک کنند. هر دوی این روش‌ها مزیت‌ها و معایب خود را دارند و انتخاب بین آنها و این که هایفو بهتر است یا بوتاکس باید بر اساس روش انجام هر یک از این درمان‌ها، شرایط افراد و بر اساس خواسته‌هایی که دارند تعیین شود.

اینکه دقیقاً هر روش برای چه کاربردهایی بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد و کدام درمان بر اساس شرایط و سن هر بیمار توصیه می‌شود، می‌تواند تعیین کند که بین هایفو و تزریق بوتاکس کدام می‌تواند درمان بهتری باشد. علاوه بر این بهترین تصمیم‌گیری بین این که هایفو بهتر است یا بوتاکس با مشورت کردن با یک پزشک زیبایی مجرب امکان‌پذیر است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت
هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ مقایسه این دو روش زیباییمشاهده همه

۱. روش انجام هایفوتراپی و بوتاکس

برای مقایسه هایفوتراپی صورت و بوتاکس در درجه اول باید تفاوت روش انجام هر یک از این درمان‌ها را بررسی کرد. هایفو (سونوگرافی متمرکز با شدت بالا) یک روش درمانی غیرجراحی و بدون سوزن است که از امواج صوتی برای گرم کردن سلول‌های چربی در سطح سلولی برای از بین بردن آنها استفاده می‌کند.

این چیز بدی نیست، در عوض، به بازسازی بافت جدید و تولید کلاژن کمک می‌کند که پوستی جوان را برای شما به ارمغان می‌آورد. دستگاه اولتراسوند روی پوست صورت و گردن به‌آرامی حرکت می‌کند و گرما از طریق پوست وارد می‌شود. این عمل موجب تحریک کلاژن‌سازی می‌شود.

در مقابل روش بوتاکس در واقع تزریق ماده‌ای به نام سم بوتولینوم است که شکل موثری از درمان زیبایی پزشکی است. این درمان شامل تزریق بوتاکس به زیر پوست در دوزهای کم است تا ظاهر خطوط ریز را کاهش دهد و در عین حال پوست را سفت کند. حلقه‌های زیر چشم، حلقه‌های تیره را به حداقل می‌رساند و ظاهری احیاکننده به‌صورت می‌بخشد.

۲. مقایسه هایفوتراپی و بوتاکس از نظر سن انجام عمل زیبایی

اگر بخواهیم از نظر سن انجام عمل زیبایی ببینیم که هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس، می‌توان در کل گفت که تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند هر دوی این روش‌ها را انجام دهند. با این حال چند نکته در این خصوص مطرح می‌شود. اول این که هایفوتراپی می‌تواند گزینه خوبی برای افراد بالای ۳۰ سال تا زیر ۶۰ سال باشد و پوست افتاده آنها را بهبود ببخشد.

اما درمان هایفو ممکن است بهترین گزینه برای افراد بالای ۶۰ سال نباشد زیرا ممکن است برخی از چین‌وچروک‌ها خیلی عمیق باشند. در مقابل بوتاکس شاید برای سنین بالاتر که میزان چین‌وچروک‌ها بسیار عمیق شده‌اند گزینه موثرتری باشد. با این حال هنوز هم در سنین پایین‌تر که چین‌وچروک‌ها زیاد عمیق نشده‌اند بوتاکس می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد.

متن انگلیسی:
HIFU treatment can be done from the age of 25 to 70, but the number of applications will vary according to age and the extent of skin damage
ترجمه متن:
درمان هایفو را می‌توان از سن ۲۵ تا ۷۰ سالگی انجام داد، اما تعداد استفاده از آن باتوجه‌به سن و میزان آسیب پوست متفاوت است.

brilliantskinaustralia

۳. مقایسه هایفوتراپی و بوتاکس از نظر کاربرد

هایفو بهترین روش جوانسازی پوست است و می‌تواند پوست شل و افتاده را بهبود ببخشد و موجب سفت شدن پوست صورت شود. از طرفی با حفظ ساختار پوست و تحریک کلاژن‌سازی با کمک امواج اولتراسوند، می‌تواند به کاهش چین و چروک‌های ریز و جوان‌تر شدن پوست کمک کند. سایر کاربردهای هایفوتراپی شامل ایجاد خط فک، خط گردن، از بین بردن سیاهی زیر چشم و بازسازی بافت جدید در پوست می‌شود.

در مقابل بوتاکس بیشتر روی چین و چروک‌های عمیق پوست موثر است و ماده تزریق شده می‌تواند خطوط ریز و درشت ایجاد شده در صورت را از بین ببرد و آنها را پر کند. البته با تزریق این ماده پوست صورت نیز سفت‌تر می‌شود و حلقه‌های تیره زیر چشم نیز بهبود می‌یابند.

در نتیجه اگر بخواهیم از نظر عملکرد و کاربرد بگوییم که هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس، می‌توان گفت تقریباً هر دوی این روش‌ها کاربردهای مشابهی دارند و انتخاب بین آنها باید بر اساس اولویت‌های دیگر انجام شود. علاوه بر این موارد بوتاکس کاربردهای دیگری علاوه بر زیبایی نیز دارد و می‌توان با هدف درمان سردردهای میگرنی یا رفع تعریق‌های شدید نیز از آن استفاده کرد.

با هایفو نتیجه می‌گیری یا بوتاکس؟

سوالاتت رو از پزشک بپرس.

هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ مقایسه این دو روش زیبایی

۴. مقایسه مزایای هایفوتراپی و بوتاکس

برای این که بفهمیم هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس بهتر است مزیت‌های هر روش را هم بشناسیم. از جمله فوایدی که می‌توان برای بوتاکس در نظر گرفت می‌توان به کم تهاجمی بودن این روش اشاره کرد. انجام بوتاکس بسیار سریع و راحت است و می‌توان بدون بیهوشی آن را انجام داد.

مزیت مهم دیگری که بوتاکس دارد این است که این روش می‌تواند برای درمان سردردهای میگرنی و تعریق شدید نیز کاربرد داشته باشد. این روش می‌تواند به‌سرعت نتایج مثبت را نشان دهد و پوستی بدون چین‌وچروک و شاداب را ارائه دهد.

هایفو جزء روش‌های بی‌خطر با کمترین میزان عوارض است که تقریباً برای تمامی افراد قابل‌انجام است. نتایج آن ماندگاری نسبتاً طولانی دارند. این روش به‌عنوان یک روش کاملاً غیرتهاجمی بدون نیاز به بیهوشی و کاملاً سریع و راحت انجام می‌شود.

۵. از نظر روش انجام هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟

روش انجام هایفوتراپی یک روش کاملاً غیرتهاجمی است که در آن یک درمانگر از دستگاهی برای هدایت امواج اولتراسوند به لایه‌های زیرین پوست به‌صورت کنترل شده استفاده می‌کند. اما روش انجام بوتاکس کمی تهاجمی‌تر است و در آن باید یک ماده با استفاده از سرنگ‌های مخصوص در حجم موردنیاز به نواحی مدنظر تزریق شود؛ بنابراین معمولا اگر بخواهیم از نظر روش انجام بگوییم که هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس، اکثر افراد هایفو را انتخاب می‌کنند.

هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ مقایسه این دو روش زیباییاکثر افراد ترجیح می‌دهند چین‌و‌چروک خود را با هایفو درمان کنند.

۶. آمادگی برای انجام هایفوتراپی سخت تر است یا بوتاکس؟

در کل برای انجام هر یک از این روش‌ها به نسبت سایر گزینه‌های درمانی زیبایی خصوصا روش‌های جراحی به کمترین میزان آمادگی نیاز است. برای هایفوتراپی باید قبل از شروع کار پوست صورت کاملاً تمیز شود و سپس از یک بی‌حس‌کننده موضعی در آن ناحیه استفاده می‌شود.

از طرفی ممکن است پزشک دستور دهد که مصرف برخی داروها قبل از انجام هایفو قطع شود یا حتی برخی از محرک‌ها و کرم‌های پوستی را استفاده نکنید. اطمینان از عدم بیماری و قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید قبل از هایفوتراپی از دیگر نکاتی است که باید در نظر گرفت.

در خصوص بوتاکس نیز مراقبت‌های قبل از عمل تقریباً مشابه با هایفوتراپی است. منع مصرف برخی از داروها خصوصا داروهایی مانند آسپرین، ممنوعیت انجام اصلاح و اپیلاسیون قبل از بوتاکس، دوری از نور مستقیم خورشید و انجام مراقبت‌های پوستی از جمله این موارد است. قبل از انجام بوتاکس باید پزشک خود را از وجود هر نوع حساسیت یا بیماری زمینه‌ای مطلع کنید.

با مقایسه بین مراقبت‌های قبل از هایفوتراپی و بوتاکس می‌توان نتیجه گرفت که تقریباً آمادگی برای هر دوی این روش‌ها مشابه است.

۷. مراقبت های لازم بعد از انجام هایفوتراپی سخت تر است یا بوتاکس؟

توصیه‌های مراقبتی بعد از هایفو و بوتاکس هر دو برای کاهش درد و عوارض جانبی و افزایش تاثیر هر روش است. در مورد مراقبت بعد از هایفوتراپی پزشک به شما توصیه می‌کند که از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید و برای ۲۴ ساعت پوست خود را با آب گرم و شوینده‌های قوی شست‌وشو ندهید.

رفتن به سونا، استخر، حمام آفتاب و همچنین انجام فعالیت‌های شدید و سنگین ورزشی بعد از هایفو ممنوع است. همچنین بعد از انجام هایفو افراد باید در نحوه خوابیدن خود نیز دقت کنند و برای یک هفته روی شکم نخوابند.

در خصوص بوتاکس نیز باید مراقبت‌های مشابهی را انجام داد. انجام ندادن ورزش‌های سنگین به مدت یک هفته، خودداری از خارش و فشار دادن ناحیه تزریق، استراحت کردن و مصرف نکردن برخی از داروها، رعایت نحوه خوابیدن اصولی بعد از انجام بوتاکس و عدم مصرف الکل و انواع دخانیات از جمله مراقبت های بعد از بوتاکس است.

هر دوی این روش‌ها تقریباً دستورالعمل‌های مراقبتی مشابهی دارند و از این نظر نیز نمی‌توان گفت که هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس.

۸. از نظر عوارض و خطرات هایفو بهتره یا بوتاکس؟

به‌طورکلی هر عمل زیبایی و پزشکی ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد. تفاوت اصلی هایفو و بوتاکس در واقع در عوارض جانبی آنهاست. برخی از این عوارض جانبی بین هایفو و بوتاکس مشترک هستند. بااین‌حال، در هر صورت، قبل از انجام هر گونه درمان یا درمان زیبایی باید مطمئن شوید که از عوارض جانبی احتمالی آگاه هستید.

در خصوص هایفو ممکن است افراد عوارضی مانند تورم، کبودی و قرمزی در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند. احساس سوزن‌سوزن شدن و بی‌حسی نیز از جمله عوارض احتمالی روش هایفوتراپی است. بوتاکس نیز عوارض نادر و کمی دارد؛ اما ممکن است برخی افراد دچار عوارض بوتاکس مانند افتادگی پلک یا ابرو، سردرد، سرگیجه، درد و علائم سرماخوردگی، ضعف عضلانی، اختلال گفتار، مشکلات تنفسی، مشکل در بلع و غیره شوند.

هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ مقایسه این دو روش زیبایی

می‌خوای بدونی عوارض هایفوتراپی بیشتره یا بوتاکس؟ همین الان مشاوره بگیر.

۹. از نظر ماندگاری هایفوتراپی بهتره یا بوتاکس؟

درمان هایفو می‌تواند نتایج متفاوتی در افراد مختلف داشته باشد. برای برخی افراد، حداقل ماندگاری هایفوتراپی ممکن است یک سال باشد، اما در برخی موارد و با مراقبت مناسب از پوست، این مدت ممکن است تا دو سال افزایش یابد.

در مقابل اما به طور طبیعی بوتاکس یک درمان دائمی نیست و هر از چند گاهی نیاز به تجدید و تزریق مجدد دارد. این زمان برای افراد مختلف می‌تواند بین ۳ تا ۶ ماه متغیر باشد. با افزایش سن، تزریق باید در فواصل کوتاه‌تری تجدید شود. زیرا افزایش سن باعث کاهش انعطاف پوست و ضعیف شدن ماهیچه‌ها می‌شود.

چین‌وچروک‌ها نیز به طور طبیعی با افزایش سن افزایش می‌یابند، بنابراین اثرات بوتاکس در مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود. بنابراین اگر از نظر ماندگاری بخواهیم بگوییم که هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس، قطعاً می‌توان هایفو را روشی با ماندگاری نسبتاً طولانی‌تر در نظر گرفت.

متن انگلیسی:
HIFU can last for up to 12 months with results showing after 2 – ۴ weeks. Effects of Botox, on the other hand, can be seen after 3 – ۵ days but it tends to last between 3 – ۶ months
ترجمه متن:
هایفو می‌تواند تا ۱۲ ماه ادامه داشته باشد و نتایج بعد از ۲ تا ۴ هفته نشان داده شود. از طرف دیگر، اثرات بوتاکس بعد از ۳ تا ۵ روز قابل‌مشاهده است، اما بین ۳ تا ۶ ماه باقی می‌ماند.

desmoderm.in

۱۰. از نظر هزینه هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟

مقایسه هایفو و بوتاکس از نظر قیمت باید بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام شود. در درجه اول اگر بخواهیم ببینیم که از نظر هزینه هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس باید دید در چه کلینیکی و در چه منطقه جغرافیایی این درمان انجام می‌شود. تعداد جلسات، کیفیت متریال مورد استفاده در بوتاکس و دستگاه مورد استفاده برای هایفو، دستمزدی که پزشک می‌گیرد و مواردی ازاین‌دست همگی روی هزینه‌ها تاثیر دارد. اما به طور کلی هزینه بوتاکس کمتر از هایفو می‌شود.

معیاربوتاکسهایفوتراپی
کاربرددرمان چین و چروک‌ها، به خصوص در بالای صورتلیفتینگ و سفت کردن پوست، بهبود خطوط و چین و چروک
مکانیزم عملمسدود کردن علائم عصبی در عضلات، که منجر به ریلکس شدن عضلات می‌شود.استفاده از امواج اولتراسوند متمرکز برای تحریک کلاژن‌سازی در لایه‌های عمیق پوست
مدت زمان اثر۳ تا ۶ ماهتا ۱ سال یا بیشتر، بسته به پاسخ بدن به درمان
مزایانتایج سریع و قابل توجه برای چین و چروک‌هااثرات طولانی‌مدت‌تر، بدون نیاز به تزریقات
محدودیت‌هانیاز به تکرار دوره‌های درمانی برای حفظ نتایجممکن است چندین جلسه برای دیدن نتایج کامل نیاز باشد.
مقایسه هایفوتراپی و بوتاکس

هزینه هایفوتراپی و بوتاکس در دکترتو کلینیک

همانطور که گفتیم قیمت هایفوتراپی و بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت هایفوتراپی و همچنین قیمت بوتاکس در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.
هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ مقایسه این دو روش زیباییمعمولا قیمت هایفوتراپی نسبت به بوتاکس گران‌تر است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

وقتی صحبت از این دو روش درمانی به میان می‌آید، سوالی که بیشتر افراد می‌پرسند این است که آیا هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ از روش‌های زیبایی مانند بوتاکس و هایفو برای کاهش چین‌وچروک صورت و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود و هر دوی این روش‌ها هدف مشترکی دارد.

هر کدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و نمی‌توان با قطعیت گفت که هایفو بهتر است یا بوتاکس. برای انتخاب روش مناسب برای پوست خود بهتر است به کلینیک‌های معتبر مراقبت از پوست مراجعه کرده و بهترین روش را زیر نظر یک درمانگر خبره و مجرب انتخاب کنید.

قبل از انجام هایفوتراپی یا بوتاکس بهتر است با فوق تخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک