پاسخ مسکو به صحبت های شولتز و سوناک در مورد مصاحبه ولادیمیر پوتین


پاسخ مسکو به صحبت های شولتز و سوناک در مورد مصاحبه ولادیمیر پوتین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، با اظهارات خود در مورد مصاحبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با روزنامه نگار تاکر کارلسون، تنها بر وابستگی خود به واشنگتن تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در تفسیر خود به نشریه کامسامولسکایا پراودا گفت: "شولتز از دستور ایالات متحده برای عدم تماشای مصاحبه اطاعت نکرد. اگر او دستورات کاخ سفید را بیشتر نقض کند، ممکن است آلمان را از بحران خارج کند."
ماریا زاخارووا درباره سوناک افزود که نخست وزیران بریتانیا در سال های اخیر به کشورشان و حتی خودشان اهمیتی نمی دهند، بلکه فقط مطیع اراده واشنگتن هستند.
ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، پیشتر از مصاحبه ولادیمیر پوتین و تاکر کارلسون انتقاد کرد و آن را به تبعیت از اولاف شولز، صدراعظم آلمان، مضحک خواند.
کارلسون جمعه شب به وقت مسکو مصاحبه ای با پوتین را در وب سایت خود منتشر کرد و سپس آن را در شبکه اجتماعی X و یوتیوب منتشر کرد. از زمان انتشار، این ویدیو بیش از 170 میلیون بازدید در X داشته و بیش از ده میلیون بازدید در یوتیوب داشته است.
پوتین در مصاحبه با کارلسون به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو، به ویژه لهستان، لتونی یا سایر کشورهای حوزه بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً جمعیت خود را به واسطه "تهدید روسیه" می ترسانند و توجه را از مشکلات داخلی منحرف می کنند.
رهبر روسیه همچنین گفت که در سال 2008، کشورهای ناتو درهای کی یف را به ائتلاف خود باز کردند، اما روسیه هرگز موافقت نکرد که اوکراین در این ائتلاف باشد. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که واشنگتن بر سایر کشورهای این سازمان فشار آورده و ایده گسترش ائتلاف را برای شامل اوکراین و گرجستان ترویج می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!