آموزش: چگونه با آیفون سریع‌تر پیام بفرستیم؟


آموزش: چگونه با آیفون سریع‌تر پیام بفرستیم؟

ایتنا - کاربران گوشی های آیفون ساخت شرکت اپل، یک ترفند هوشمندانه در این گوشی ها کشف کرده اند که به کاربران اجازه می دهد در کسری از زمان پیام های مهم ارسال کنند.


این روش از یک ویژگی سیستم عامل iOS استفاده می‌کند که اغلب نادیده گرفته می‌شود و روی هر آیفونی از قبل نصب شده است.

این ویژگی جایگزینی متن نام دارد و به شما امکان می دهد عبارات کلیدی و حتی کل جملات یا پاراگراف ها را به سرعت وارد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک جایگزین متن تنظیم کنید تا وقتی @@ را تایپ می کنید، آدرس ایمیل شما را درج کند. یکی از طرفداران اپل در این باره توضیح می دهد: «یک جایگزین متن تنظیم کنید که می توانید از آن برای وارد کردن یک کلمه یا عبارت فقط با تایپ چند کاراکتر استفاده کنید. به عنوان مثال، "omw" را تایپ کنید تا جمله "من در راه هستم" ظاهر شود و سریع آن ر ارسال کنید. البته این جمله از پیش فرض های موجود در آیفون است اما می توانید چیزهایی از خودتان به آن اضافه کنید.

چطور عبارت‌های اختصاری بسازیم؟
ابتدا به برنامه‌ای بروید که از ورود متن پشتیبانی می کند، مانند پیام های اپل. سپس انگشت خود را روی نماد صورتک یا کره زمین در گوشه سمت چپ پایین نگه دارید. اکنون روی تنظیمات صفحه کلید > جایگزینی متن ضربه بزنید و سپس روی نماد مثبت (+) در قسمت بالای سمت راست ضربه بزنید، یک عبارت و میانبر متنی را تایپ کرده و سپس آن را ذخیره کنید.

روش دیگری هم هست. می توانید به تنظیمات > عمومی > صفحه کلید > جایگزینی متن بروید. سپس روی نماد مثبت (+) در بالا سمت راست ضربه بزنید و عبارت و میانبر خود را وارد کنید.

ایده های خوب برای جایگزینی متن ممکن است @@ برای ایمیل یا aaa برای آدرس منزل شما باشد. همچنین می توانید آدرس محل کار، شماره تلفن و معرفی ایمیل خود را به جایگزین های متن اضافه کنید. سعی کنید به کلمات، عبارات یا جملات آزاردهنده طولانی یا پیچیده ای که مرتب تایپ می کنید فکر کنید. با تنظیم جایگزین های متن، می توانید زمان لازم برای نوشتن این تکه های متن را کاهش دهید. همچنین، اگر iCloud Drive را روشن کرده‌اید، فرهنگ لغت شخصی شما با سایر دستگاه‌های اپل همگام‌سازی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول