پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این دو روش زیبایی


پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این دو روش زیبایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید هم پی آر پی و هم مزوتراپی، روش‌هایی برای رفع ریزش موها و رفع نازکی آنها هستند. برای تعیین این که پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی، باید به میزان ریزش موها، سن، الگوی ریزش و شرایط هر فرد توجه کرد. این دو روش اثرات متفاوتی دارند و بسته به شرایط فرد، درمان درست انتخاب می‌شود.

برای درمان ریزش مو با الگوهای مختلف پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ انتخاب بین این‌همه روش گاهی می‌تواند برای ما چالش‌برانگیز شود. بدون شک ترجیح اکثر افراد انتخاب درمان‌های زیبایی غیرتهاجمی یا کمتر تهاجمی غیرجراحی است.

در بین روش‌های مختلف دو روش درمانی که بیشترین تاثیر را در بهبود سلامت پوست و مو دارد و جزء روش‌های پرطرفدار است، مزوتراپی و روش PRP است. اما کدام روش برای شما گزینه بهتری است؟ در این مقاله با مقایسه پی آر پی مو و مزوتراپی به شما می‌گوییم که پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی.

اگر قصد درمان با پی آر پی یا مزوتراپی را دارید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟

برای مقایسه پی آر پی با مزوتراپی برای رفع ریزش موها باید آنها را از چند نظر با هم مقایسه کرد. اول از هر چیز برای تعیین اینکه پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی، باید به میزان ریزش موها، سن، الگوی ریزش و شرایط هر فرد توجه کرد. با وجودی که هر دوی این روش‌ها جزء روش‌های درمانی تزریقی هستند که از فرایندهای درمانی طبیعی بدن برای بهبود سلامت پوست و مو بهره می‌برند، اما عملکرد متفاوتی دارند؛ بنابراین برای انتخاب بین این دو روش باید به چند نکته توجه کرد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت
پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این دو روش زیباییمشاهده همه

۱. روش انجام پی ار پی مو و مزوتراپی

اولین چیزی که می‌توان برای مقایسه پی آر پی با مزوتراپی مدنظر قرار داد، روش انجام هر یک از این درمان‌هاست. مزو تراپی چیست؟ مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که از میکروسوزن‌ها برای تزریق یک کوکتل سفارشی از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید هیالورونیک استفاده می‌کند تا به تقویت رشد موها کمک کند.

پی آر پی چیست؟ از سوی دیگر، پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) یک روش درمانی نوآورانه است که نمونه‌هایی از پلاسمای بدن شما (مایع حامل سلول‌های خونی در اطراف بدن) را می‌گیرد و آنها را به پوست تزریق می‌کند. دلیل انجام این کار این است که پلاکت‌ها و فاکتورهای رشد به طور طبیعی در پلاسمای شما، محرک‌های قوی برای بهبود سلامت پوست و رشد موها هستند. پس واضح است که چرا PRP در بین کسانی که به دنبال جوان‌سازی پوست خود و معکوس کردن ریزش مو هستند محبوبیت پیدا می‌کند.

متن انگلیسی:
PRP is a completely natural, non-surgical medical procedure for treating hair loss or hair thinning
ترجمه متن:
پی آر پی یک روش پزشکی کاملاً طبیعی و غیرجراحی برای درمان ریزش مو یا نازک شدن مو است.

hairmdindia

۲. مقایسه پی آر پی و مزوتراپی از نظر سن انجام عمل زیبایی

سن بیمار برای دریافت درمان‌های زیبایی نیز فاکتور مهمی است که می‌توان بر اساس آن گفت پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی. در خصوص مزوتراپی برخی بر این باورند که هیچ محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و افراد بالای ۱۸ سال درصورتی‌که مشکل زمینه‌ای خاصی ندارند می‌توانند مزوتراپی را انجام دهند.

البته برخی نیز بر این باورند که ممکن است مزوتراپی برای افراد بالای ۶۵ سال گزینه چندان کارآمدی نباشد. در مقابل روش پی آر پی نیز یک روش ایمن است که می‌توان آن را بر اساس شرایط فرد از سن ۱۸ سال به بالا انجام داد. در نتیجه تفاوت خاصی در سن مناسب مزوتراپی مو و پی آر پی مو وجود ندارد.

پی آر پی برای تو بهترین راه درمانه؟

همین الان مشاوره بگیر.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این دو روش زیبایی

۳. مقایسه پی آر پی و مزوتراپی مو از نظر کاربرد

مزوتراپی مو درمانی است که با استفاده از درما رولر یا درما پن یا تزریق میکرو اسکالپ به تغذیه پوست سر و کمک به درمان ریزش موی موجود کمک می‌کند. در واقع مزوتراپی می‌تواند به افزایش حجم مو نیز کمک کند و با تقویت موها، مانع ریزش آنها شود.

مزوتراپی با تزریق‌های غنی خود می‌تواند مواد مغذی لازم برای رشد موها را تامین کند و شرایط سلامتی موها را بهبود ببخشد. این روش درمانی می‌تواند برای درمان ریزش مو افرادی با الگوی ریزش مردانه، ریزش مو به دلیل کمبود مواد مغذی، قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های طولانی‌مدت، رفع شوره سر، آلوپسی و طاسی کاربرد داشته باشد.

با این حال معمولاً از نظر کاربرد و عملکرد پی آر پی موها بهتر از مزوتراپی است، چرا که پی آر پی مملو از عوامل رشد طبیعی بدن شماست که این فاکتورهای رشد در تحریک فولیکول‌های مو بسیار موثرتر است. تاثیری که این فاکتورهای رشد روی رشد فولیکول‌های مو دارد می‌تواند موجب بهبود تراکم موها و افزایش استحکام آنها شود.

در واقع تزریق پی آر پی برای درمان ریزش مو باعث افزایش تعداد گروه خاصی از سلول‌ها به نام سلول‌های پاپیلای پوستی می‌شود که نقش مهمی در رشد موها دارند. تزریق پی آر پی برای ریزش مو برای افرادی که با آلوپسی آندروژنتیک (طاسی با الگوی مردانه) دست‌وپنجه نرم می‌کنند بسیار موثر است. از طرفی بهترین تاثیر PRP برای کسانی است که به‌تازگی دچار ریزش مو شده‌اند و هنوز فولیکول‌های موی فعال دارند.

متن انگلیسی:
While both treatments aim to improve the skin’s appearance and stimulate hair growth, the procedure, ingredients used, and results can vary significantly
ترجمه متن:
درحالی‌که هدف هر دو درمان بهبود ظاهر پوست و تحریک رشد مو است، روش، مواد مورد استفاده و نتایج می‌تواند به طور قابل‌توجهی متفاوت باشد.

drdray

۴. مقایسه مزایای پی آر پی و مزوتراپی مو

برای تشخیص این که پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی می‌توان به مزیت‌های هر روش هم اشاره کرد. ثابت شده است که PRP در کمک به ماندن فولیکول‌های مو در فاز رشد و در نتیجه موهای ضخیم‌تر و بلندتر بسیار موثر است. علاوه بر این، باعث رشد موهای جدید و تقویت فولیکول‌های موی موجود می‌شود.

از طرفی یکی از مزیت‌های مهم پی آر پی این است که در این روش کمترین میزان احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک وجود دارد، چرا که مواد تزریق‌شده از بدن خود فرد گرفته می‌شود. نتایج نیز بسیار طبیعی است و ماندگاری زیادی دارد.

همچنین فواید مزوتراپی مو زیاد است. برای درمان ریزش موی ناشی از دلایل ژنتیکی، استرس، رژیم غذایی یا بیماری مزمن استفاده می‌شود. هدف آن بهبود جذب مواد و ترکیبات لازم از طریق پوست سر برای سلامت و رشد مناسب مو است. نتایج مزوتراپی را می‌توان با یک سری جلسات در یک دوره چند ماهه به حداکثر رساند.

۵. آمادگی برای انجام پی آر پی سخت تر است یا مزوتراپی؟

از نظر آمادگی برای درمان، هر دو روش شرایط بسیار پیچیده‌ای ندارند و با چند دستورالعمل ساده می‌توان برای عمل آماده‌ شد. در مزوتراپی باید شب قبل از درمان یا همان روز سر خود را شسته‌ و در روز درمان از هیچ نوع روغن یا کرمی روی موها استفاده نکنید. برای درمان لازم است چند روز قبل مصرف داروهایی مانند آسپرین یا رقیق‌کننده‌های خونی را با نظر پزشک قطع کنید.

در خصوص پی آر پی نیز همین موارد مطرح می‌شود و لازم است قبل از درمان با نظر پزشک مصرف برخی از داروها از جمله رقیق‌کننده‌های خونی قطع شود. نکته مهم در خصوص آمادگی برای درمان پی آر پی این است که این روش برای برخی از افراد ممنوعیت دارد و در نتیجه اگر فردی دچار مشکلاتی مانند دیابت، کم‌خونی، بارداری، اختلال در عملکرد پلاکت، مشکلات خونریزی یا هر نوع التهابی در پوست سر باشد باید حتماً به پزشک اطلاع دهد، چرا که احتمالاً نمی‌توان درمان پی آر پی را برای این دست از افراد انجام داد.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این دو روش زیباییبعد از مزوتراپی تا ۴۸ ساعت نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید.

۶. مراقبت های لازم بعد از انجام پی آر پی سخت تر است یا مزوتراپی؟

تقریباً در هر دو روش دوره نقاهت بعد از درمان کوتاه است و فرد می‌تواند سریعاً فعالیت‌های خود را شروع کند. با این حال برای تشخیص این که از نظر مراقبت‌های بعد از درمان پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی، می‌توان مقایسه زیر را برای مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و بعد از پی آر پی در نظر گرفت:

  • برای مزوتراپی اجتناب از ورزش سنگین، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت ۴۸ ساعت، استفاده از کمپرس خنک برای کاهش درد و کبودی، اجتناب از مصرف نمک و الکل بیش از حد به مدت یک هفته و نوشیدن آب کافی ضروری است.
  • برای پی آر پی مراقبت‌های بعد از درمان شامل نوشیدن‌ آب کافی، ورزش نکردن برای مدت یک روز و مصرف داروهای ضدالتهابی می‌شود.

در کل می‌توان گفت پی آر پی روش درمانی ایمن‌تری است و به مراقبت‌های کمتری نسبت به مزوتراپی نیاز دارد.

۷. از نظر عوارض و خطرات پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی؟

برای این که بفهمید پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی باید آنها را از نظر عوارض جانبی هم با هم مقایسه کرد. عوارض جانبی برای هر دو درمان به‌طورکلی حداقل است. شایع‌ترین عوارض مزوتراپی مو و پی آر پی، ناراحتی خفیف و تورم در محل تزریق است. اما نگران نباشید؛ این موارد خفیف هستند و برای اکثر افراد در عرض چند ساعت کاهش می‌یابند. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که در همان روز، یا زمان کوتاهی پس از انجام هر یک از این روش‌ها، به‌سرعت به فعالیت‌های عادی و زندگی روزمره‌تان بازگردید.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این دو روش زیبایی

می‌خوای بدونی عوارض پی آر پی بیشتره یا مزوتراپی؟ همین الان مشاوره بگیر.

۸. از نظر ماندگاری پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟

برای تشخیص این که پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی می‌توان آنها را از نظر ماندگاری و طول عمر هر روش هم مقایسه کرد. هر دو روش درمانی برای بهترین نتیجه نیاز به جلسات متعدد دارند و گاهی تمدید آنها نیاز است. برای انجام PRP به یک دوره درمانی به فاصله چند هفته نیاز است. نتایج ظرف شش هفته پس از شروع دوره درمانی قابل‌مشاهده است.

در خصوص روش مزوتراپی برای موها معمولاً یک دوره درمان کافی است. تعداد دقیق جلسات درمانی به نیازهای زیبایی‌شناختی شخصی شما بستگی دارد. نتایج پس از چند جلسه قابل‌مشاهده است و پزشک معمولاً درمان‌های نگهدارنده را برای اطمینان از نتایج طولانی‌مدت توصیه می‌کند. روی هم رفته به‌طورکلی، اثرات PRP طولانی‌تر از ماندگاری مزوتراپی مو است.

فرق مزوتراپی با پی ار پی (تفاوت مزوتراپی و پی آر پی)

در جدول زیر تفاوت این دو روش زیبایی را مشاهده می‌کنید.

ویژگی‌های هر روشمزوتراپیPRP
نوع درمانغیرجراحی و غیرتهاجمیغیرجراحی و غیرتهاجمی
روش انجام هر روشتزریق مواد پروتئینی و ویتامین‌های غنی‌شده به پوست سرتزریق فاکتورهای رشد تهیه شده‌ از بدن خود بیمار به پوست سر
محل تزریقتزریق به مزودرم لایه میانی پوستتزریق به هر لایه‌ای از پوست که باید درمان شود.
مدت‌زمان درمان۴۰ تا ۶۰ دقیقه در هر جلسه۶۰ تا ۹۰ دقیقه در هر جلسه
مزیت‌هابدون درد، ایمن، دوره نقاهت کوتاه و بدون نیاز به اقدامات پیشگیرانهایمن، با دوره نقاهت کم، ترمیم موثر موها، خطر بسیار کم بروز واکنش‌های آلرژیک، درمان طبیعی، مقرون‌به‌صرفه
عوارضعوارض جانبی محدود از جمله کبودی، تورم و درد در ناحیه تزریقالتهاب پوست، عفونت، آسیب‌های عصبی و بافتی و درد در محل تزریق
میزان دردبدون دردکمی درد و ناراحتی وجود دارد.
عملکردبهترین گزینه برای درمان ریزش مو به دلیل بیماری‌های مزمن یا کمبود مواد مغذیبهترین گزینه برای درمان ریزش مویی که به‌تازگی اتفاق افتاده است.
سن مناسب درمان۱۸ تا ۶۵ سال۱۸ سال به بالا
اثربخشیاثربخشی قابل‌قبولاثربخشی بالاتر در مقایسه با سایر روش‌ها
ماندگاری و طول عمر هر روشماندگاری زیادبیشترین میزان ماندگاری را دارد.
تعداد جلسات موردنیاز۵ تا ۸ جلسه۳ جلسه
تفاوت مزو و پی ار پی مو

هزینه پی آر پی و مزوتراپی در دکترتو کلینیک

آخرین فاکتوری که ممکن است بتواند به ما برای تعیین این که پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی کمک کند، بحث هزینه‌هاست. با این که هزینه‌های دریافتی برای هر روش تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد، اما به‌صورت معمول پی آر پی گران‌تر از مزوتراپی است و می‌توان روش مزوتراپی برای موها را مقرون‌به‌صرفه‌تر در نظر گرفت.

برای اطلاع از هزینه مزوتراپی مو و همچنین هزینه تزریق پی آر پی در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر خود نوبت دریافت کنید.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این دو روش زیباییفرق مزوتراپی با پی ار پی در نوع مواد تزریقی است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوتراپی و پی آر پی هر دو گزینه‌های عالی برای نگرانی‌های زیبایی مربوط به کیفیت پوست و رشد مو هستند. با این حال، بهترین درمان برای شما بستگی به نیازها و ترجیحات خاص شما دارد. مانند هر درمان زیبایی، مشاوره قبل از درمان و مشورت کردن با پزشک در مورد اهداف انجام درمان ضروری است تا پزشک بر اساس نیازهای شما و انتظاری که از درمان دارید بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کند.

در بیشتر مواقع برای ریزش مو، پی آر پی موها به مزوتراپی ترجیح داده‌ می‌شود. برای این که بفهمید برای شرایط شما پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی بهتر است در یک کلینیک معتبر زیبایی از یک پزشک متخصص دراین‌خصوص مشورت بگیرید تا توصیه‌های لازم به شما ارائه شود.

قبل از انجام پی آر پی یا مزو مو حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج